۹۹ درصد واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان توسط بهورزان انجام شده است

دادخدا صادقی گفت: ۹۹ درصد واکسیناسیون علیه کرونا در سطح جنوب کرمان توسط بهورزان انجام شده که این از دستاوردهای نظام سلامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۸ شهریورماه) به مناسبت بزرگداشت روز بهورز نشست هم اندیشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در شهر کهنوج برگزار شد.

 

«دادخدا صادقی» در این نشست با اشاره به اهمیت کار بهورز، گفت: در حوزه سلامت جنوب کرمان تاکنون ۴۰۰ خانه بهداشت و ۱۲۰ مرکز بهداشت درمانی راه اندازی شده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که حوزه بهداشت جنوب کرمان از سال ۱۳۶۰ تا سال جاری به ۲ مقطع تقسیم می‌شود، ابراز کرد: از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۵، ۹۵ درصد خدمات بهداشتی توسط بهورزان و بهداشت یاران انجام شده است.

 

وی با اشاره به حضور پزشک خانواده در کنار بهورزان از  سال ۱۳۸۵، اظهار کرد: در ۲۵ سال مقطع نخست حوزه بهداشت جنوب کرمان تنها ۵ درصد خدمات توسط پزشکان انجام شده است.

 

صادقی با اشاره به وجود ۳ آموزشگاه تربیت بهورز در جنوب کرمان، عنوان کرد: این آموزشگاه ها در شهرستان های رودبار جنوب، کهنوج و جیرفت قرار دارند و هر ۲ سال یکبار ۱۰۰ بهورز از این آموزشگاه ها فارغ التحصیل شده و به خانواده بهداشت جنوب کرمان افزوده می شوند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به خدمات ارزشمند بهورزان در دوران کرونایی، ادامه داد: تاکنون در حوزه واکسیناسیون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن توسط بهورزان تزریق شده است.

 

وی با بیان این مطلب که امروز کرونا تا حد زیادی فروکش کرده است، خاطرنشان کرد: این مهم نتیجه واکسیناسیون و آموزش راه های پیشگیری از این ویروس است.

 

صادقی ابراز کرد: ۹۹ درصد واکسیناسیون علیه کرونا در سطح جنوب کرمان توسط بهورزان انجام شده که این از دستاوردهای نظام سلامت است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت واکسیناسیون را از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برشمرد و افزود: در ۸ ماهه اخیر در امر واکسیناسیون کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال ۲ و نیم برابر  متوسط استانی پوشش واکسیناسیون داشته ایم.

 

وی اظهار کرد: در کنار انجام اقدامات پیشگیرانه از کرونا، تاکنون خدماتی در زمینه های پزشکی، سلامت روان، تغذیه، رسیدگی به بیماران فشار خونی و قند خون انجام شده است.

 

صادقی در خاتمه خاطرنشان کرد: موثرترین دستاورد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در ۸ ماهه اخیر، کنترل پیک کرونا و شاخص واکسیناسیون در سطح استان و کشور است.

کد خبر 1211471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha