اختصاص اعتبار ویژه برای احیای خلیج گرگان/ با برخوردهای قهری نمی‌توان از محیط زیست حفاظت کرد

کنعانی گفت: خلیج گرگان اگر خشک شود دیگر سکونت در بندرترکمن و حتی گرگان مقدور نخواهد بود و دولت صادق الوعد نیز در سفری که به استان داشت اعتبار ویژه ای را برای احیای خلیج گرگان مصوب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گمیشان، «محمدرضا کنعانی» امروز (چهارشنبه ۹ شهریور) در نشست با علمای اهل سنت این شهرستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت آنان برای حل موضوعات و مسائل محیط زیستی اظهارکرد: در سازمان حفاظت محیط زیست به این نتیجه رسیده ایم که دیگر به روش پادگانی و با صرف محیط بان، اسلحه و برخوردهای قهری نمی‌توانیم محیط زیست را حفاظت و حراست کنیم و این گونه رفتار جز آسیب به محیط زیست دستاوردی نخواهد داشت.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: رویکرد خود را در سازمان محیط زیست تغییر دادیم و سیاست‌های ما تعامل با جوامع محلی است. ما باید بستری را فراهم کنیم که جوامع محلی در راستای توسعه پایدار بتوانند از منابع طبیعی و محیط زیست بهره برداری کنند.

 

وی افزود: در آتش سوزی هایی که رخ می دهند از جمله آتش سوزی اخیر در لهندر، اگر کمک بموقع جوامع محلی نبود نمی‌توانستیم آتش را مهار و خاموش کنیم.

 

کنعانی درباره برخی دغدغه ها درباره سایت میگو گفت: این پیشنهاد را به شیلات خواهیم داد که در این سایت درختکاری هم داشته باشد و اگر شرکت تعاونی برای زراعت چوب تشکیل شود همه مجوزهای لازم را خواهیم داد.

 

وی ادامه داد: تا کنون ۱۱ مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر کردیم که فقط ۴ تا ۵ مورد آن اجرایی شده است. تلاش می کنیم حمایت های لازم را برای پرورش ماهیان خاویاری در سواحل استان داشته باشیم و در سفر دولت هم اعتبارات خوبی پیش بینی شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان بیان کرد: خلیج گرگان اگر خشک شود دیگر سکونت در بندرترکمن و حتی گرگان مقدور نخواهد بود و دولت صادق الوعد نیز در سفری که به استان داشت اعتبار ویژه ای را برای احیای خلیج گرگان مصوب کرد و استاندار نیز با جدیت پیگیر نجات خلیج گرگان است.

 

کد خبر 1211537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha