سفر اربعین حسینی فرصت تربیتی و انسان سازی است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت اربعین حسینی به عنوان مقدمه قیام مهدوی گفت: سفر اربعین حسینی فرصت تربیتی و انسان سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در جمع موکب داران اربعین حسینی توصیه هایی را بیان کرد که قابل تأمل است.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز اربعین را مقدمه قیام مهدوی خواند و گفت: زیارت امام حسین(ع) به واقع یک سفر تربیتی و انسان سازی است به ویژه آنکه با بهره مندی از امور فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین می توان شاهد دستاوردهای کلان فرهنگی و معرفتی بود.

 

وی با اشاره به اهمیت حضور میلیونی مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر کربلا بیان کرد: جریان رفاقت، برادری، یکرنگی در مسیر اربعین حسینی ظهور می کند که این مهم خود نمود دولت امام زمان(عج) است.

 

وی ادامه داد: سفر زیارتی اربعین یک سفر تفریحی نیست، بلکه سفر معرفتی،تربیتی و انسان سازی است، سفری که زمینه رشد فردی و اجتماعی آحاد مردم را فراهم می کند.

 

امام جمعه کرج با بیان مختصاتی که با توجه به آن باید در محضر امام حسین (ع) وارد شد و به زیارت آن حضرت رفت بیان کرد: در بسیاری از روایت آمده است که برای زیارت امام حسین۰ع) با حالتی محزون و اندوهگین، ژولیده و غبارآلود، تشنه و گرسنه زیارت کنید.

 

وی خطاب به موکب داران بیان کرد: نظافت و تمیزی موکب خدمت رسانی به زائران، اقامه نماز اول وقت ویژگی و شاخصه موکب است، موکب داران با پرهیز از هویت دادن به موکب و تمیز دادن آن با دیگر موکب ها، نسبت به وحدت جهان اسلام توجه داشته باشند.

 

کارهای فرهنگی در پیاده روی اربعین قابلیت اجرایی دارد

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: توجه به امور فرهنگی و برنامه های هدفمند با محوریت ارتفاء فرهنگ دینی از جمله موضوع هایی است که موکب داران باید به آن بپردازند. 

 

حسینی همدانی عنوان کرد: بصیرت افزایی، ترویج مسائل معرفتی و دینی، توجه به مباحث مرتبط با محرم و نامحرم از جمله نکات قابل توجهی است که موکب داران باید به آن توجه و ممارست داشته باشند. 

 

 

کد خبر 1211541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha