ایجاد مسجد طراز اسلامی نخستین گام در تحقق تمدن نوین اسلامی است

اسلامی، شاخصه های مسجد طراز اسلامی را مکانت طراز، امامت طراز، مأمومیت طراز و فعالیت طراز به عنوان چهار رکن اصلی مسجد طراز اسلامی بر شمرد و گفت: ما با رساندن مساجد خود به مساجد طراز اولین گام تحقق تمدن نوین اسلامی را برخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در آیین تجلیل از فعالان مسجدی در شهرستان ابهر به سیاست های این مجموعه در تجلیل از فعالان کانونی در شهرستان های تابعه استان اشاره کرد و گفت: در این برنامه ها از خادم، فعال فرهنگی و هنری، مدیرکاتنون فرهنگی و هنری، هیات امنا و امام جماعت مساجد فعال تجلیل می شود.

 

اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون مراسم تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد را در چهار شهرستان اجرا کردیم، گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، سپاه ناحیه و ائمه جماعت شهرستان ها ما را در برگزاری این برنامه ها یاری کردند.

 

وی با تاکید براینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد که در صف مقدم جنگ نرم دشمن قرار دارند، کتاب ها را مطالعه کنند، تصریح کرد: ائمه جماعت در مساجد با جوانان هم افزایی و تعامل داشته باشند.

 

اسلامی علت حال خوب در برخی مساجد شهرستان را جوانان و نوجوانانی ذکر کرد که همپای امام جماعت مسجد خود وارد میدان شده اند و در کف میدان فعالیت های درخور و شایسته ای در کارنامه خود و مسجد محلشان به ثبت رسانده اند.

 

وی با بیان این که مساجدی از این دست در استان زنجان و شهرستان ابهر کم نیستند، گفت: از جمله مساجد نمونه استان و کارآمد استان در زمینه های مختلف می توان به مسجد خاتم الانبیاء ابهر، مسجد جامع شریف آباد و مسجد باب الحوائج حسین آباد اشاره کرد که با برگزاری کلاس های کارآفرینی و تشکیل کلاس های آموزش کامپیوتر با بهره گیری از اساتید مجرب فنی حرفه ای و سایر فعالیت های مفید هر یک به نوبه خود سعی در رشد و ارتقاء فعالیت های مساجد به نفع شهر و شهروندان بویژه نسل جوان دارند.

 

این مسئول با یادآوری اینکه پیش بینی شده تا در دوره چهار ساله به مطالبات رهبری که همان تربیت شهید آوینی ها است همت کنیم، افزود: برای رسیدن به تمدن اسلامی به نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی نیاز داریم.

 

وی در رابطه با میزان اجرائی شدن خروجی نشست های هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی، هنری مساجد در طول سال و عملی شدن تصمیمات اخذ شده در این نشست ها با تکیه بر فرمایشات رهبری گفت: حضرت آقا تأکید کرده اند که باید از مساجد «شهید آوینی ها» و «مرحوم طالب زاده ها» پا به میدان بگذارند و هدف ما هم، جامعه عمل پوشاندن به خواسته رهبری است.

 

اسلامی درباره برخی فعالیت ها و تصمیمات گرفته شده در نشست های اخیر کانون های فرهنگی، هنری مساجد خبر داد و افزود: سعی کرده ایم با دستگاه ها و ارگان های مختلف مثل حوزه هنری، انجمن های فعال در فرهنگسراهای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه ها تفاهم نامه هایی به امضاء برسانیم و قصد داریم نسل جوان را با حوزه رسانه بیشتر آشنا کنیم که هدف نهایی ما جذب نوجوانان و جوانان به مسجد با کار برنامه محور است.

 

وی اضافه کرد: به استناد فرمایشات مقام معظم رهبری اگر امام جماعت مسجد با تفکر جهادی به حل و فصل امور بپردازد آن مسجد در رسیدن به اهدافش برنده است و هر چقدر مساجد ما رو به سوی کسب شاخصه های مسجد طراز اسلامی گام بردارند موفق ترند.

 

مدیر کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان شاخصه های مسجد طراز اسلامی را مکانت طراز، امامت طراز، مأمومیت طراز و فعالیت طراز به عنوان چهار رکن اصلی مسجد طراز اسلامی بر شمرد و گفت: ما با رساندن مساجد خود به مساجد طراز اولین گام تحقق تمدن نوین اسلامی را برخواهیم داشت.

 

اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس نماز که فرمودند: مساجد باید در هر منطقه و محل، مأمن و محل خیر و برکت و مَدرس تفسیر و حدیث، و منبر معارف اجتماعی و سیاسی، و کانون موعظه و پرورش اخلاق باشند، به تعابیر این بیان رهبری اشاره و تصریح کرد: برای عمل به این فرمان رهبری که مسجد کانون تفسیر و حدیث باشد طرح تلاوت نور در بیش از یک هزار مسجد، مدرسه و دانشگاه استان زنجان اجرا می شود.

 

اسلامی ادامه داد: رهبری تاکید کردند که مسجد کانون موعظه و پرورش اخلاق باشد و تحقق این مهم باعث نشاط و تعالی می شود؛ کانون های مساجد پرورش نیروهای انقلابی را در مساجد برعهده دارند و امیدواریم این مهم به ظهور امام زمان و تمدن نوین اسلامی ختم خواهد شد.

 

در پایان این مراسم از فعالان مسجدی زنجان در مسئولیت های ائمه جماعت، عضو فعال کانون و مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان زنجان تجلیل شد.

کد خبر 1211580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha