تمهیدات ستاد اربعین برای زائران به منظور تأمین ارز در کشور عراق

آبفروش گفت: ستاد اربعین تسهیلاتی را فراهم کرده که در داخل خاک عراق هم زائران بتوانند با مراجعه به دستگاه های خودپردازی که تعبیه می شود و محل هایی که در نجف و کربلا از طریق سفارت فراهم شده، پول ریال شان را تبدیل به دینار و دلار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «رحیم آبفروش» شب گذشته (چهارشنبه 9 شهریور) در حاشیه سفر به قزوین در گفتگوی خبری بیان کرد: موکب های ایرانی مانند هر سال در کنار عزیزان عراقی در حال مستقر شدن هستند و مقدمات کار فراهم شده است.

 

دبیر ستاد مردمی اربعین کشور ادامه داد: هرچند اربعین عراق چند روزی است شروع شده و نخستین پیاده روی ها از 28 ماه محرم از رأس البیشه جنوب غربی خلیج فارس آغاز شده و در مسیرهای مختلف منتهی به کربلا مواکب آرام آرام دارند بساط پذیرایی را فراهم می کنند.

 

وی عنوان کرد: از استان قزوین هم مواکبی در نجف، کربلا و مسیر پیاده روی و منطقه مسیب برپا می شود و امسال هوا به شدت گرم است و این شدت گرما را در سال های گذشته نداشتیم بنابراین زائران باید نسبت به این مهم توجه داشته باشند.

 

آبفروش اعلام کرد: با توجه به اینکه در 2 سال گذشته پیاده روی برگزار نشد، موجب شده بسیاری مشتاقانه لحظه شماری کنند برای شرکت در پیاده روی اربعین و پیش بینی می شود امسال تعداد  زائران بیشتری داشته باشیم و از طرفی هم مدارس تعطیل بوده و خانواده های بیشتری در این برنامه شرکت خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: خواهشمندیم از کسانی که در پیاده روی اربعین شرکت می کنند به خصوص افرادی که با خانواده در این برنامه حضور دارند بحث گرما در نظر داشته باشند و نکات بهداشتی و درمانی لازم را رعایت کنند و بار سبک داشته و ان شاالله آماده باشند اربعین باشکوهی را تجربه کنند.

 

آبفروش در خصوص مشکل تأمین ارز اربعین برای برخی زائران تأکید کرد: بحث ارز اربعین در حال پیگیری است و این قول داده شده در تمامی بانک های منتخب، ارز لازم برای زائران تأمین شود ولی به دلیل مشکلاتی که به لحاظ مباحث سیاسی در کشور عراق وجود دارد و همچنین برخی مسائل کلان دیگر، مشکلاتی به وجود آمده که امیدواریم به زودی این مسائل حل شود.

 

وی گفت: خواهشمندیم عزیزان برای شرکت در اربعین به صورت کاروانی و جمعی حضور یابند این حضور بسیاری از مشکلات را کاهش می دهد و مانع می شود در کشور عراق با کمبود ارز و غیره مواجه شوند.

 

دبیر ستاد مردمی اربعین کشور خاطر نشان کرد: ستاد اربعین تسهیلاتی را فراهم کرده که در داخل خاک عراق هم زائران بتوانند با مراجعه به دستگاه های خودپردازی که تعبیه می شود و محل هایی که در نجف و کربلا از طریق سفارت فراهم شده، پول ریال شان را تبدیل به دینار و دلار کنند.

 

کد خبر 1211584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha