۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد در کشور پرداخت شده است

حسینی با بیان اینکه تسریع در پرداخت تسهیلات خرد با هدف کمک به بخش تولید، از اهداف وزارتخانه است گفت: از بهمن ماه سال گذشته تا امروز ۲۰ هزار میلیارد تومان از شبکه بانکی برای ۶۰۰ هزار نفر تسهیلات خرد پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سید عباس حسینی» امروز(پنج‌شنبه، ۱۰ شهریور) در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه استان گیلان گفت: تسریع در پرداخت تسهیلات خرد با هدف کمک به بخش تولید و ابجاد اشتغال، یکی از مهمترین اهداف وزارت اقتصاد و دارایی در دولت جدید است.

 

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه دولت برای خدمت به مردم دیدگاهی فراتر از خدمتگذاری دارد، افزود: مشروعيت دولت‌ها از مردم است و مردم ایران چون شیعه علی (ع) و دوستدار اباعبدالله الحسین(ع) و منتظر ظهور منجی عالم بشریت هستند، این تکلیف دولتمردان را بیشتر می‌کند.


وی تاکید کرد: نباید فرصت خدمت به مردم را که خداوند نصیب مدیران کرده، دست بدهیم و در خدمت و کسب ثواب پیش قدم و ساعی باشیم.

 

حسینی اظهار کرد: وزارتخانه اقتصاد و دارایی در این دولت با چنین اعتقاداتی و با توجه به منویات مقام معظم رهبری هدف‌های خود را دنبال می‌کند و گره گشایی در کار مردم را عبادت می‌داند.


وی به جهت گیری در بحث تسهیلات وزارتخانه اقتصاد و دارایی اشاره کرد و گفت: کمک به بخش اشتغال و تولید کشور و پرداخت تسهیلات خرد به آحاد جامعه از اهداف و جهت‌گیری‌های وزارتخانه اقتصاد و دارایی است.

 

معاون امور بانکی وزیر اقتصاد افزود: از بهمن ماه سال گذشته تا امروز ۲۰ هزار میلیارد تومان از شبکه بانکی برای ۶۰۰ هزار نفر تسهیلات خرد پرداخت شده است.


وی اضافه کرد: شبکه بانکی در شدیدترین تحریم های تاریخی در حال ارائه خدمت و اعطای تسهیلات است و اقتصاد کشور بانک محور است و باید مراقبت و صیانت و کمک خود را به شبکه بانکی متمرکز سازیم.


معاون امور بانکی وزارت اقتصاد و دارایی، یادآور شد: بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسالت وابسته به وزارتخانه اقتصاد و دارایی است و تمام تلاش دولت این است که پایه توان مالی این دو بانک را تقویت کند.


حسینی اضافه کرد: برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به اشخاص حقیقی و ۲۰۰ میلیون تومانی به اشخاص حقوقی بدون سود و با کارمزد چهار درصد، اعطا می شود.


وی یادآور شد: فرمان رئیس جمهور تسری گری در اعطای تسهیلات خرد و  شفافیت و شیشه ای شدن عملکرد در وزارتخانه اقتصاد و دارایی است.

 
معاون امور بانکی وزارت دارایی، به مردمی شدن صنعت بیمه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بیمه نباید از مردم فاصله بگیرد و حق بیمه از آمدهای عمومی جامعه است و باید نرخ بیمه کاهش یابد تا آحاد جامعه بتوانند بهره مند شوند و شاهد رشد نفوذ بیمه در جامعه باشیم.

 

کد خبر 1211666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha