۷۰ هنرمند خراسان جنوبی در قالب نذر فرهنگی به کاظمین اعزام می شوند

کریمیان گفت: ۷۰ نفر از هنرمندان خراسان جنوبی در قالب نذر فرهنگی همراه با موکب آل یاسین(ع) جهت برگزاری مراسم عزاداری، تئاتر و تعذیه، برپایی نمایشگاه آثار هنری، اکران فیلم های مرتبط با اربعین حسینی، پرده خوانی و سرود به کاظمین اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «مجید کریمیان» امروز (10 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مردم خراسان جنوبی حجم بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و خدماتی در کاظمین را بر عهده دارند.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: اما متاسفانه این خدمات مردم خراسان جنوبی بازتاب رسانه ای و خبری ضعیفی داشته است و پیشنهاد می کنیم که جهت انعکاس این خدمات شاهد تشکیل بسته های خبری استانی و ملی باشیم.

 

وی با بیان اینکه موکب آل یاسین(ع) از سال 98 اجرای فعالیت های مختلف در قالب برنامه‌های رسانه ای، فرهنگی و هنری را در دستور کار داشته است، گفت: 70 نفر از هنرمندان استان جهت حضور و فعالیت در این موکب به صورت رایگان و در قالب نذر فرهنگی به شهر کاطمین طی اربعین امسال اعزام می شوند.

 

کریمیان در خصوص فعالیت های موکب آل یاسین(ع) عناون کرد: از جمله فعالیت های این موکب فرهنگی و هنری می توان به برگزاری مراسم عزاداری، تئاتر و تعذیه، برپایی نمایشگاه آثار هنری، اکران فیلم های مرتبط با اربعین حسینی و پرده خوانی اشاره کرد و امسال غرفه کودک و سرود و موکب تیم رسانه ای نیز راه اندازی می شود.

 

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه موکب آل یاسین(ع) زیر نظر ستاد بازسازی عتبات فعالیت دارد، گفت: علاوه بر موکب آل یاسین(ع) گروه های مردمی دیگری در مسیر نجف تا کربلا حضور دارند از جمله می توان به گروه انصارالمقاومه اشاره کرد.

کد خبر 1211670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha