رویداد پیشگام  دراستان سمنان اجرا می شود

حجت الاسلام عبدالهی استان سمنان راششمین میزبان طرح رویداد پیشگام دانست وگفت: ین طرح به کمک جوانان، دانشجویان، نخبگان و فعالان اجتماعی به شناسایی و احصای مشکلات استان می‌پردازد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام « عباس عبدالهی » در نشست خبری برگزاری «رویداد پیشگام» گفت: این رویداد در راستای شناسایی جوانان نخبه استان، کشف مشکلات اساسی محلات، ریشه‌یابی و پیدا کردن راهکارهای عملیاتی برای حل مشکلات راه اندازی می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی  استان سمنان با اشاره به اینکه این طرح تاکنون دراستان های البرز،همدان،خراسان رضوی،قزوین ویزد اجرا شده است گفت: در این رویداد ‌معضلات شناسایی و مربیان راهکار عملی برای آن پیشنهاد  می دهند.

 

وی زمان ثبت نام برای شرکت دراین طرح را ۱۳شهریورماه تا ۶مهرماه اعلام کردوافزود: با یک فراخوان برای جوانان مستعد در رابطه با مساله‌های مهم استان فعالیت می کنند و جمعیت‌ نخبگان دانشجویی، غیر دانشجویی و کنشگران میدانی سکان‌دار برگزاری برنامه‌ هستند.

 

حجت الاسلام عبدالهی تصریح کرد: هدف این رویداد در گام اول شناسایی و کشف افراد مستعدی که می توانند مسائل استان را پیگیری و برای حل آن ها راهکار دهند و در نهایت توانمند کردن این مستعدین و نخبه های اجتماعی برای ایفای نقش است.

 

«محمود سلوک» نیز در این نشست هدف در رویداد پیشگام را تربیت و توانمندسازی کنشگرانی دانست که اولا بتوانند مسائل را به درستی تشخیص دهند و ثانیا بتوانند پیگیری، مطالبه گری، عمومی سازی و جریان سازی درستی در راستای تحقق راهکارهای تولید شده صورت دهند.

 

دبیر اجرایی رویداد پیشگام  مخاطبان این رویداد در گام اول، را افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله و در گام دوم مخاطبان بالای ۳۰ سال عنوان کردکه سابقه کنشگری اجتماعی و این گونه فعالیت ها را دارند.

 

وی با اشاره به اینکه پس از انجام مصاحبه با تیم هایی که ثبت نام می کنند، ۳۰ تا ۴۰ تیم می توانند وارد مرحله حضوری رویداد شوند اظهارداشت: مسئله قابل طرح در رویداد توسط گروه ها انتخاب می شود و مربیان و منتورها نیز افراد گروه را یاری می دهند تا مسیر حل مسئله را به درستی طی کنند.

 

سلوک بیان کرد: مراجعه به نهادهای مختلف استان و اساتید و کارشناسان حوزه مربوطه جهت دریافت آمار و اطلاعات و نیز مشاهدات میدانی می تواند در این مسیر کمک شایانی به گروه های شرکت کننده کند.

 

دبیر اجرایی رویداد پیشگام با تأکید براینکه شاخصه‌های این طرح، تلاش برای شناسایی و ‌حل معضلات و قوت استدلال و تحلیل برای حل مشکلات است ادامه داد:حضور فعال رسانه ها به عنوان بازوان اجرایی این رویداد با هدف پای کار آوردن جوانان نخبه و افراد دغدغه‌مند ضروری است.

 

به گفته وی  یک کنشگر اجتماعی باید بیاموزد که فارغ از اینکه برای تحقق ایده هایش تسهیلگری شده، بتواند فضایی را ایجاد کند که مسؤول مربوطه حرف او را بشنود یعنی خود بتواند به درستی کنشگری کند که این اتفاق عمومی و موجب شود افراد مختلفی با او همراه شوند. 

 

سلوک با بیان اینکه دراین رویداد سعی شده تا نخبه اجتماعی بسازیم البته نه با کلاس آموزشی بلکه در یک میدان با یک مسئله واقعی که این مسئله توسط خود افراد احصا و شناسایی شده است اضافه کرد: ما در این اقدام به افراد شرکت کننده کمک می کنیم مهارت حل مسئله را یاد بگیرند و چگونه تلاش کنند که این راهکار محقق شود و وظیفه پیگیری تحقق راهکار هم با خود این افراد است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1211676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha