شیراز در دعوت به حجاب یکی از کانون ‌های مهم در کشور محسوب می ‌شود

امامی گفت: شیراز در دعوت به حجاب یکی از کانون ‌های مهم در کشور محسوب می ‌شود و فارس از یک شورای فرهنگی عمومی به معنای پارلمان واقعی فرهنگی استان برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید مجید امامی»، امروز (پنج شنبه 10 شهریور) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور بر موضوع شان نظارتی و هدایتی تاکید ویژه دارد و برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ ها نیز بیانیه داریم و اقدامات برای تنظیم آن از چهار ماه قبل آغاز شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: شورای فرهنگ عمومی کشور برای ورود حیوانات اهلی و وحشی به زندگی شهری نیز بیانیه دارد و در این بیانیه سره از ناسره تفکیک شده سات.

وی با تاکید بر اینکه نظام فرهنگی کشور بر اساس شرع مقدس و سیاست ‌های رهبری تعیین می‌ شود، گفت: نظر شخصی هر فردی از دید خودش محترم است اما حاکمیت به یک ضرب و آهنگ نیاز دارد.

امامی ادامه داد: برای سایر حوزه‌ های فرهنگی نیز ۱۷ عرصه تصویب شده است و با وجود اینکه برای ورود زنان به ورزشگاه‌ ها، ورزش و جوانان مسئولیت دارد اما ما نیز  در این حوزه دارای موضع  هستیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به بانوان کرامت داده است و مشارکت مردم در بسیاری عرصه ها مهم است و لازم نیست حاکمیت تمام کارها را انجام دهد زیرا اگر حاکمیت انجام دهد به ضد خود تبدیل می ‌شود و  مردم و جامعه برای فعال شدن کنترل اجتماعی باید به میدان بیایند.

امامی با اشاره به نظارت در ورود لباس مشکل دار و غیرعفیفانه و  نظارت بر قاچاق، تولید و حمایت از تولید دقیق بیان کرد: شیراز در دعوت به حجاب یکی از کانون ‌های مهم در کشور محسوب می ‌شود و با هدیه دادن گل و روسری می‌ توانیم در دعوت به حجاب موثر عمل کنیم.

وی ادامه داد: زمانی در انجام رویکردها می ‌توانیم حق مطلب را بجا آوریم که فرهنگ خدمت را در جامعه افزایش دهیم و تصویر خادم بودن را باید نسبت به تصاویر قبلی در جامعه جا بیاندازیم و به طوری عمل کنیم که لغزش‌ های یک مدیر یا مسئول به همه خادمان تعمیم داده نشود.

امامی یکی از اولویت ‌های جدی در شورای فرهنگ عمومی را فرهنگ ‌سازی سیاسی دانست و گفت: فارس از یک شورای فرهنگی عمومی به معنای پارلمان واقعی فرهنگی استان برخوردار است و این پارلمان دائمی فرهنگ نعمتی در جمهوری اسلامی است و باید نقش مردمی‌ را در ساختار فعلی شورای فرهنگ عمومی افزایش دهیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: در نگاه وزارت کشور به استانداران، ضمانت اجرای شورا استانداران هستند و آماده احیا و تحول در شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها هستیم.

وی با اشاره به فلسفه وجودی حکمرانی فرهنگی گفت: فلسفه وجودی حکمرانی فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر، دعوت به خیرات، زمینه ‌سازی و بسترسازی برای معروف و نیکویی ها و ممدوح ‌ها و یا پیاده شدن منکرات است.

امامی تصریح کرد: کلیات تخصیص اعتبارات مستقیم برای نقشه مهندسی فرهنگی استان ‌ها در ستاد مهندسی فرهنگی تصویب شده که امیدواریم برای تمام استانهایی که برش مهندسی دارند، محقق شود.

کد خبر 1211691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha