آغاز عملیات بهره برداری و اجرای ۱۷ پروژه سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۷۵۸۴ میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی

همزمان با هفته دولت  و در دومین مرحله از برنامه های افتتاح و شروع عملیات اجرایی مناطق آزادکشور۱۷ پروژه سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر هفت هزارو ۵۸۴ میلیارد ریال همزمان با مناطق آزاد سراسر کشور در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، بصورت ویدئو کنفرانسی و با حضور دستور "محمد مخبر" معاون اول رییس جمهور و حضور " سعید محمد" دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ظهر امروز (پنجشنبه، ۱۰ شهریور)  ۱۱ طرح سرمایه گذاری با اعتبار سه هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۵۱ نفر افتتاح و  عملیات اجرایی ۶ پروژه سرمایه گذاری با اعتبار چهار هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۹۵ نفر آغاز شد.

 

"عیسی فرهادی" در آیین بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۷۵۸ میلیارد تومان و با استفاده از ظرفیت حداکثری بخش خصوصی به بهره برداری می رسند.


رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منظقه آزاد انزلی ادامه اداد: این طرح ها شامل ۱۱ پروژه بهره برداری است که با اعتبار ۳۴۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و برای۶۵۱ نفر در بخشهای صنعتی و بندری به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می کند.‌

 

به گفته وی این واحدها شامل واحد تولید کالای خواب، ۲ واحد تولید مواد غذایی، واحد تولید کفش و کتانی، واحد تولید محصولات دخانی، واحد مونتاژ دوچرخه، واحد تولید قطعات و لوازم خودرو، واحد تولید لوازم خانگی، واحد تولید و تجهیز خودروهای اورژانس و امداد و نجات، سیلوهای نگهداری غلات در مجتمع بندری انزلی با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و پروژه های عمران روستایی است.


فرهادی خاطر نشان‌کرد:  همچنین امروز عملیات اجرایی ۶ پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های صنعتی و تجاری با اعتبار ۴۱۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ۷۹۵ نفر آغاز خواهد شد.

 

وی تاکید کرد:  طرح های مجتمع بندری انزلی نیز شامل بهره برداری از  سیلوهای نگهداری غلات در پسکرانه این بندر می شود که با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و بخش خصوصی و اشتغالزلی مستقیم و غیر مستقیم برای ۷۵نفر به بهره برداری می رسد.

کد خبر 1211697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha