ساماندهی دستگاه های فارس برای انجام وظیفه در حوزه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی

آیت ‌الله دژکام گفت: در نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس که وظایف تعریف شده، ۴۸ دستگاه امسال با برنامه‌ های این نقشه درگیر شدند که برای ساماندهی آنها قرارگاه فرهنگی استان فارس شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت ‌الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه 10 شهریور) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: هدف اصلی قرارگاه فرهنگی استان فارس این است که با اجرای مدیریت مطلوب شاهد انجام وظایف دستگاه های مختلف استان در امور فرهنگی باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: در نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس که وظایف تعریف شده، 48 دستگاه امسال با برنامه‌ های این نقشه درگیر شدند که برای ساماندهی آنها قرارگاه فرهنگی استان فارس شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: به مجموعه‌های تحت امر استانداری ابلاغ شده تا همکاری‌ های خود را آغاز کنند و ضمن شناسایی مشکلاتی که برای اجرای سند انجام شده، موانع اعتباری اجرای سند برطرف خواهد شد.

«محمدهادی ایمانیه» نیز در این جلسه گفت: برای انجام اقدامات فرهنگی در آستانه نگارش بودجه هستیم و باید توجه جدی به مسائل فرهنگی شود زیرا این حوزه به بودجه مناسب نیاز دارد.

استاندار فارس ادامه داد: اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به اعتبار لازم نیاز دارد و در بودجه‌ های دولتی باید به آن توجه ویژه شود و طرحی برای اجرای آن در استان فارس در نظر گرفته شده که بر اساس آن، بانوان کارمند در دستگاه ‌های دولتی ساعت 12 به منزل بروند و به امور خانواده بپردازند که به صورت پایلوت در فارس اجرا می شود.

وی تاکید کرد: قرارگاه فرهنگی استان باید اسناد بالادستی مرتبط با فرهنگ را دریافت کرده و با هدف توسعه فرهنگی و سند توسعه فرهنگی بومی ‌سازی می ‌کند.

ایمانیه ادامه داد: دستگاه های فارس تا آخر شهریور باید در خصوص اجرای نقشه مهندسی فرهنگی استان گزارش خود را ارائه کنند و درباره نقش سومین حرم اهل بیت (ع) نیز در 6 ماه دوم برنامه ارائه دهند‌.

سردار «یدالله بوعلی»، نیز گفت: محوریت سپاه فجر فارس و قرارگاه فرهنگی استان انجام برنامه‌ های اثرگذار با محوریت حرم مطهر است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: ترویج کتابخوانی با عنوان «قبیله کتابخوانان»، ترویج حجاب و عفاف با طرح «چهارشنبه‌ های طلایی» و ... از نمونه رویکردهای سپاه فجر فارس در حوزه فرهنگی است.

«مهدی رنجبر» نیز تاکید کرد: با اهتمام نماینده ولی فقیه در استان فارس، نقشه مهندسی فرهنگی فارس تدوین شده و پنج موضوع کلان فرهنگی استان در این قرارگاه در اولویت قرار دارد و از نظر نخبگان و سمن ‌ها و صاحبنظران نیز استفاده می ‌شود.

دبیر قرارگاه فرهنگی استان فارس گفت: عدم چابکی و عدم صراحت موجب ایجاد بسیاری از مشکلات فرهنگی می شود که در قرارگاه فرهنگی استان به آن توجه ویژه می شود.

کد خبر 1211701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha