لزوم توجه به مهارت ‌آموزی و ارائه خدمات تخصصی در حوزه بهزیستی فارس برای تحقق شعار سال

هوشیار گفت: برای تحقق شعار سال باید با به کارگیری روش‌ های نوین مهارت ‌آموزی و ارائه خدمات به صورت تخصصی و ویژه در تمام ابعاد بهزیستی در سراسر استان فارس عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا هوشیار»، امروز (پنج شنبه 10 شهریور) در نشست با مدیران بهزیستی فارس گفت: برای تحقق شعار سال باید با به کارگیری روش‌ های نوین مهارت ‌آموزی و ارائه خدمات به صورت تخصصی و ویژه در تمام ابعاد بهزیستی در سراسر استان فارس عمل کنیم.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: روسای ادارات بهزیستی فارس برای توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف باید تلاش ویژه کنند و خیرین نیز با تاکید بر نیاز محوری به جامعه هدف بهزیستی فارس یاری برسانند.

وی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف، اولویت بهزیستی فارس است و باید تمام توان و ظرفیت های موجود را برای تحقق این مهم به کار بگیریم.

«حمیدرضا محمودیان»، معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس نیز گفت: کارگاه های برگزار شده برای گروه های هدف از آموزش پیش از ازدواج، مهارت های زندگی و فرزندپروری، روابط بین فردی و مدیریت خشم، آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای و ... از تلاش های بهزیستی فارس در حوزه آسیب های اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف است.

«عبدالرحمن سلیم حقیقی»، مدیر روابط عمومی و مشاور اجرایی مدیرکل بهزیستی فارس نیز با اشاره به برگزاری دومین شورای اداری و همایش مدیران بهزیستی فارس با حضور مدیرکل معاونت تخصصی و روسای ادارات بهزیستی سراسر استان فارس در شیراز گفت: در این همایش، روسای بهزیستی شهرستان های فارس، گزارشی مبسوط از برنامه‌ ها و اقدامات 6 ماه گذشته و همچنین راهکارها و برنامه های پیش رو برای 6 ماه دوم سال در راستای افزایش ضریب خدمات رسانی بهینه به جامعه هدف ارائه کردند روسای جدید از تجربیات معاونین و روسای قدیمی تر بهره مند شدند.

«زهرا اثنی عشری»، نیز گفت: پیشگیری از معلولیت ها، اعتیاد و آسیب های اجتماعی از اولویت های بهزیستی فارس است و گروه های همیار و پایگاه های سلامت اجتماعی در مناطق آسیب خیز و حاشیه‌ نشین بیش از پیش مورد توجه قرار دارد.

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی فارس افزود: بهزیستی فارس در طرح آگاه سازی زنان و دختران به آموزش یک هزار و 200 دختر و زن جوان رده سنی ۱۵ تا ۳۵ سال با هدف ارتقای مهارت ها و حفظ سلامت جنسی و آسیب های ناشی از رفتارهای پرخطر اقدام کرده است و در حوزه پیشگیری از معلولیت ‌ها نیز 14 هزار و ۱۸۰ مورد مشاوره ژنتیک به انجام رسیده است.

«علیرضا بال افکن»، نیز بیان کرد: ۶۷ مورد مسکن در سراسر استان فارس در قالب طرح های مختلف در هفته دولت واگذار شده و از ابتدای امسال، یک هزار و هشت واحد واگذار شده و 2 هزار و 213 واحد نیز در در دست احداث است.

معاون هماهنگی موسسات غیردولتی مشارکت های مردمی و اشتغال افزود: میزان کمک‌های بلاعوض پرداختی به مددجویان برای خانوارهای چندمعلولی نیز تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان است و تاکنون یک هزار و 692 نفر از جامعه هدف بهزیستی از معافیت انشعابات آب، برق، گاز و عوارض شهرداری به ارزش ۱۸ میلیارد و 250 میلیون ریال بهره مند شده اند.

«محمد صادق جعفری»، معاون توانبخشی بهزیستی فارس نیز گفت: بیش از ۱۴۰ هزار فرد دارای معلولیت در چرخ حمایتی بهزیستی فارس قرار دارند و در حال حاضر ۸۰ مرکز شبانه روزی و۶۷ مرکز روزانه برای خدمات رسانی به این افراد در سراسر استان فعالیت دارند.

کد خبر 1211745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha