کاشان، مهد معماری و پایگاه تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی است

دبیر کل اکو گفت: کاشان، مهد معماری و پایگاه تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر «خسرو ناظری» دبیر کل اکو  در بدو ورود به خانه تاریخی بروجردی کاشان مورد استقبال «احمد دانائی نیا» رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان قرار گرفت.

 

دکتر خسرو ناظری که برای بازدید از جاذبه های معماری و گردشگری  کاشان به این شهر سفر کرده است، در دیدار با  رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، این شهر را مهد شگفتی ها و معماری اصیل ایرانی دانست.

 

دبیر کل اکو در این دیدار، کاشان و دوشنبه را دارای وجوه مشترک فرهنگی و تمدنی دانست و تصریح کرد: میراث فرهنگی زبان گویای همه ملت ها است و کشورهایی که میراث فرهنگی مشترکی دارند، میراث بانان همدیگر هستند.

 

ناظری تاکید کرد: رایزنی هایی با سفیر تاجیکستان در ایران خواهم داشت تا برنامه ای تحت عنوان هفته فرهنگی کاشان در شهر دوشنبه برنامه ریزی و برگزار شود.

 

دبیر کل اکو  با ابراز خرسندی از این دیدار بر لزوم تشکیل خانه فرهنگ تاجیکستان در کاشان و دوشنبه تأکید و اعلام آمادگی کرد تا در یکی از خانه های تاریخی در هر دو کشور، خانه فرهنگ کاشان و دوشنبه تشکیل شود تا هر دو کشور با فرهنگ، تاریخ و حوزه تمدنی مشترکی که دارند، بیشتر و عميق تر آشنا شوند.

کد خبر 1211750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha