افتتاح ۸۰۰ پروژه عمرانی و خدماتی دستاورد هفته دولت در اصفهان

همزمان با هفته دولت نزدیک به ۸۰۰ پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی که توسط توسط بخش دولتی و یا خصوصی آماده شده بود افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: هفته دولت یکی از فرصت ها و مقاطع زمانی برای افتتاح و بهره برداری از پروژه ها و طرح های نهادهای اداری و اجرایی و بخش خصوصی در حوزه های مختلف است.

 

هفته دولت امسال نیز که گذر یکساله دولت سیزدهم بوده و فرصتی برای تبیین و تشریح اقدامات و ارائه کارنامه آن به حساب می آید؛ طرح هایی که با حمایت دولتمردان به سریع تر وجه ممکن تکمیل و نتیجه تلاش بخش خصوصی و دولتی در سال های گذشته تاکنون بوده است.

 

سهم پروژه های افتتاحی استان اصفهان در این هفته 793 پروژه بود که به گفته استاندار اصفهان برای اجرای این طرح ها 2 هزار و 230 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

«سیدرضا مرتضوی» با بیان اینکه این پروژه ها در بخش خدماتی، عمران شهری و روستایی، اقتصاد، فرهنگ و هنر، ورزش و سلامت و محیط زیست و میراث فرهنگی، راهداری و حمل و نقل و سرمایه گذاری بخش های خصوصی بوده، تصریح کرد: اجرای این طرح ها علاوه بر خدمت رسانی فرصت های اشتغال زایی و درآمدی نیز ایجاد کرده اند.

 

وی ادامه داد: بخش خصوصی با دریافت تسهیلات بانکی برای اجرای این طرح ها مورد حمایت قرار گرفته و 70 هزار میلیارد ریال وام برای حمایت این بخش در یک سال گذشته اختصاص یافته است.

محرومیت زدایی و رونق زندگی ثمره اجرای پروژه ها

 

برخی از پروژه ها در بخش عمرانی و خدمات به ویژه در مناطق روستایی و کمتر برخوردار استان مثل حوزه راهداری و دهیاری ها همواره مایه امیدواری مردم شده و فرصتی برای رفع محرومیت و کمک به اقشار مختلف بوده است.

 

احداث و آسفالت معابر روستایی.‌ ایجاد مجموعه های ورزشی، طرح های آبرسانی و خدماتی از جمله اقدامات دولت در محرومیت زدایی و کمک به رونق زندگی در مناطق محروم و کمتر برخودار و همچنین مناطق روستایی محسوب می شود.

 

بخش خصوصی و رونق اقتصادی

 

بسیاری از طرح های مورد بهره برداری که شمار آن ها به بیش از 200 طرح می رسد، در تصدی بخش خصوصی و با محوریت حوزه اقتصاد و اشتغال بوده که در رونق تولید نقش دارد.

 

معاون اقتصادی استاندار اصفهان با بیان اینکه بخش خصوص طرح و پروژه هایی را برای رونق اقتصاد و اشتغال در دستور کار دارد، تصریح کرد: تعدادی از این پروژه ها همزمان با هفته دولت افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

به گفته «امیررضا نقش» در بازدید از پروژه های اقتصادی نیازهای سرمایه گذاران بررسی شده و کمک به تامین نقدینگی آنان از محل تبصره 18 و اعتبارات رونق تولید انجام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: 32 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای حمایت بخش خصوصی در استان اصفهان پیش بینی شده که به 2 هزار طرح اختصاص می یابد.

 

معاون اقتصادی استاندار اصفهان یادآورشد:از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری 27 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 290 سرفصل پروژه پیش بینی شده که بخشی از آنان تاکنون تامین اعتبار و مابقی در حال انجام است.

 

وی اضافه مرد: 290 پروژه شامل طرح های دارای پیشرفت بالای عمرانی و سرفصلی از پروژه ها می باشد که مثلا تامین اعتبار تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای استان در قالب یک عنوان مورد پیش بینی قرار گرفته و به چند شهر اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 1211765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha