ظرفیت گروه‌های مردمی باید در راستای مردمی سازی کارها فراموش نشود

یوسف نوری گفت: ظرفیت گروه‌های مردمی باید در راستای مردمی سازی کارها در اولویت قرار گیرد و در این راستا حوزه های علمیه و دارالقرآن ها فراموش نشود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «یوسف نوری» امروز(10شهریور) در آیین افتتاح مجتمع آموزشی، تربیتی و فرهنگی ابوتراب خوی، گفت: مردمی سازی و واگذاری آنها به مردم یکی از راهبردهای مهم دولت در اداره امور است که در این راستا نباید ظرفیت حوزه های علمیه و دارالقرآن‌ها فراموش شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همکاری و مشارکت خیرین در مدرسه سازی یکی از مصادیق مهم مردمی سازی امور و کارهاست‌.
 

وی با بیان اینکه باید زمینه فعالیت جوانان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی فراهم شود، تصریح کرد: هم اکنون بستر برای کارو تلاش مهیاست و کشور به کارگاهی فعال در زمینه کار و تکاپو تبدیل شده است.

این مسوول با اشاره به فضایل اخلاقی شهید رجایی و با هنر، اضافه کرد: شهید رجایی و باهنر مودب به آداب اسلامی و متخلق به اخلاق الهی بودند و بر اصول تربیتی تسلط داشتند، این ۲ نفر افراد منحصر بفردی بودند که نظریه و اندیشه در آموزش و پرورش داشتند و توانستند نهادی به اسم امور تربیتی برای ما به یادگار بگذارند.

نوری ادامه داد: مدارس احداث شده توسط خیرین انسان را به یاد آیه هفت سوره انسان می‌اندازد و این موضوع مهم است که خیرین مدرسه ساز مصداق این آیه هستند.


وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت براساس مکتب اسلامی، قرآنی و منطبق با ساحت‌های ۶ گانه تربیتی همواره باید مد نظر باشد تا افرادی با عمل صالح و منطبق با ساحت اعتقادی و اخلاقی و سایر ابعاد ۶ گانه پرورش یابند.

نوری با بیان اینکه دانش آموزان وکودکان و نوجوانان باید با هنر و زیبایی شناختی الفت داشته باشند، گفت: در ساحت زیستی و بدنی کودکان و نوجوانان علاوه براینکه لازم است حافظ منافع زیستی نسل آینده باشند باید به پرورش قوا و روح و روان خود از نظر تربیتی بپردازند.

این مسوول اضافه کرد: در ساحت اقتصادی و حرفه ای نیز هر فارغ التحصیلی باید یک حرفه بداند و  ملت و کشورش را دوست داشته باشد و برای مرز و بوم خود کار کند.

وی اظهار کرد: تغذیه دانش آموزان مناطق محروم و مسابقات و برخی برنامه ها و طرح های فرهنگی و آموزشی که سالها تعطیل شده بود،  در حال انجام و از سرگیری دوباره هستند.

گفتنی است، تجلیل از خیرین مدرسه ساز، تجلیل از میرناصر سیدی خیر و  کارفرمای مجتمع آموزشی تربیتی و فرهنگی بوتراب ، تجلیل از رتبه های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری امسال در خوی از برنامه های دیگر این آیین بود.

افتتاح مدرسه شش کلاسه سالم خویی توسط وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه این آیین انجام شد.

مدرسه ۶ کلاسه حاج غلامعلی سالم خویی با ۵۰۵ متر زیر بنا و یکهزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت با اعتبار هزینه شده به میزان ۳۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

 

 

 

 

کد خبر 1211783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha