رئیس جمهور وارد خورستان شد

آیت‌الله رئیسی صبح امروز به منظور افتتاح بزرگترین طرح آبرسانی کشور، از طریق فرودگاه دزفول وارد خورستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» صبح امروز (جمعه ۱۱ شهریور) برای به منظور افتتاح طرح آبرسانی غدیر که بزرگترین طرح آبرسانی کشور محسوب می‌شود از طریق فرودگاه دزفول وارد خورستان شد و مورد استقبال استاندار خوزستان و مسئولان شهرستان قرار گرفت.

 

رییس جمهور در بدو ورود به خوزستان با بالگرد عازم احمد فداله از مناطق محروم شهرستان دزفول شد تا به بررسی مشکلات این منطقه در بخش شهیون دزفول بپردازد.

 

عملیات اجرایی طرح آبرسانی غدیر در ابتدا در بازه زمانی سه ساله از سوی مجموعه سازمان آب و برق خوزستان و به منظور تحقق وعده رئیس جمهور به مردم خوزستان با هدف رفع مشکل آب آشامیدنی ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستا در مهرماه پارسال آغاز شد اما با تلاش‌های انجام شده طرح میان مدت آن در کمتر از یک سال محقق شد و در آستانه بهره برداری قرار دارد.

 

این طرح بزرگ برای افق ۲۵ ساله و تأمین آب با دبی ۲۰ مترمکعب بر ثانیه تعریف شده بوده اما با تلاش سازمان آب و برق خوزستان، پیش از موعد مقرر افتتاح می‌شود.

 

افزایش ۱۰۰ درصدی کمی و ۵۰ درصد کیفیت آب در شهرهای و روستاهای خوزستان از جمله مزایای طرح آبرسانی غدیر به شمار می‌روند.

 

پروژه عظیم آبرسانی غدیر، در این مرحله آب شرب مورد نیاز شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و بیش از هزار روستای اطراف را تامین می کند. 

 

کد خبر 1211829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha