طرح غدیر شعار «ما می‌توانیم» را محقق کرد/ جهت رفع مشکلات کشور نیاز به جهش و ایجاد انگیزه جهادی  داریم

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ خوزستان باید به مسئولیت اجتماعی خود در جهت رفع مشکلات استان عمل کنند گفت: در کشور با کار عادی و گام‌های آهسته نمی‌توان کار کرد بلکه نیاز به جهش و ایجاد انگیزه جهادی داریم و تا به نتیجه برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» امروز (جمعه 11 شهریور) در آئین افتتاح طرح بزرگ آبرسانی غدیر خوزستان که در شهرستان اندیمشک برگزار شد اظهار کرد: این پروژه یک کار جهادی است که پیش‌بینی می‌شد حداقل بین سه تا چهار سال اجرایی شود ولی با دست توانای مهندسان، کارگران و مدیران جهادی امروز این طرح را در مدت 10 ماه به بهره‌برداری رسید.

 

رئیس‌جمهوری افزود: با طراحی، اجرا و اقدام بیش از 2 هزار نفر به صورت شبانه‌روزی، امروز 26 شهرستان و بیش از یک هزار و 600 روستا با افتتاح این طرح از نعمت آب سالم بهره‌مند شدند؛ آبی که متعلق به استان است به بهره‌برداری رسید که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی اضافه کرد: کلیه طراحی‌ها، اجرا و تجهیزات به کار رفته در این پروژه همه ایرانی بوده و باعث افتخار است و نشان می‌دهد که ظرفیت بزرگی وجود دارد که بتوان کارهای بزرگی با دست توانای مهندسان، کارگران و مدیران انجام داد و به نتیجه رسید.

 

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: همه کشور مدیون خوزستان است؛ مردم این استان روزهای سختی را در مقابل ستمگران و صدامیان سپری کردند و مردانه ایستادند و فرزندان خود را تقدیم کردند و خانه و کاشانه آنها به مخاطره افتاد ولی علی‌رغم تهدیدات دشمن برای دفاع از ارزش‌ها حاضر به ترک استان نشدند.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان سرزمین مجاهدان، شهیدان و ایثارگرانی است که مردانه در مقابل دشمن ایستادند و فتح‌المبین را خلق کردند و فتوحاتی آفریدند ابراز کرد: مجاهدان این استان، آن روز با سلاح در برابر دشمن ایستادند و امروز با علم و فناوری و اقدامات جهادی به مقابله با دشمن می‌پردازند و با شعار «ما می‌توانیم» به مردم امید می‌دهند و دشمنان را ناامید می‌کنند.

 

رئیس‌جمهور اذعان کرد: کاری که در دوران دفاع مقدس مردم این استان در خرمشهر، آبادان، اندیمشک، اهواز و دزفول و دیگر شهرها انجام می‌دادند این بود که به مردم کشور پیام امید بدهند و امروز همین کار را با تولید و تلاش و مجاهدت و کار انجام می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه خوزستان دارای ظرفیت بسیار بزرگی است تاکید کرد: از مدیران جهادی خوزستان می‌خواهم که دیگر طرح‌های استان را نیز سریعا به نتیجه برسانند و مجاهدانه تلاش کنند که این تنش‌های آبی برای مردم مشکلی ایجاد نکند چرا که این کار اتفاق افتاده و اثبات کرد می‌توان با وجود مشکلات ولی با مدیریت درست و استفاده بهینه از منابع به ویژه آب وبرق به نحوی حرکت کرد که خاموشی نداشته باشیم.

 

رئیسی با اشاره به اینکه بدانید ایجاد امید در مردم به افزایش سرمایه اجتماعی، نشاط اجتماعی و نقش آفرینی جوانان کمک خواهد کرد گفت: مردم باید احساس کنند که در منطقه کار انجام می‌شود و می‌توان با تلاش مضاعف کارهای بزرگی در کشور انجام داد.

 

وی به طرح فاضلاب خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح از کارهای بزرگی بود که در استان در مدت کوتاهی انجام شد و مشکلات مردم خوزستان به ویژه در اهواز و کارون تا حد زیادی رفع شد؛ در این استان با یک باران همه جا را آب فرا می‌گرفت و مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آمد و با یک باران آنچه که نعمت بود تبدیل به دلهره می‌شد.

 

رئیس جمهور با تاکید بر توجه به موضوع اشتغال در استان خاطر نشان کرد: اقداماتی که در این استان انجام شده نشان می‌دهد اعتباراتی که به استان تخصیص داده شده به خوبی صرف و هزینه شده و در موضوع اشتغال از رشد 2 درصد به 5 درصد رسیده‌ایم که جای تشکر دارد.

 

وی بیان کرد: در خوزستان شرکت‌های بزرگی داریم که اگر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند می‌توانند در جهت باز کردن گره‌های استان و مشکلات نقش‌آفرین باشند ابراز کرد: مردم این استان باید احساس کنند کارهایی که انجام و گام‌هایی که برداشته می‌شود مجاهدانه است و منجر به ایجاد اشتغال می‌شود؛ در موضوع مسکن به ویژه برای زوج‌های جوان نیز باید اقداماتی صورت گیرد.

 

رئیسی با بیان اینکه طرح آبرسانی غدیر توقع ما و مردم را بالا برد و مشخص است که شما توانمند هستید و می‌توان با یک حرکت جهادی کشور را ساخت عنوان کرد: در کشور با کار عادی و گام‌های آهسته نمی‌توان کار کرد بلکه نیاز به جهش و ایجاد انگیزه جهادی داریم و تا به نتیجه برسیم.

 

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از طرح میان‌مدت آبرسانی غدیر، زوار حسینی نیز در مرزهای خوزستان از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت بهره‌مند می‌شوند که توفیقی بزرگ است اضافه کرد: بسیج، ارتش، سپاه و همه نیروهای مردمی که در سنگر دفاع مقدس بودند اکنون در سنگر سازندگی و آبادانی در جای جای کشور در حال فعالیت هستند که این موضوع برای مردم روشن و محسوس است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه باید از منابع به درستی بهره‌برداری شود تصریح کرد: تا مسائل و مشکلات خوزستان حل و عملیاتی نشود از پای نخواهیم نشست و یقین دارم اگر در کارها اخلاص داشته باشیم برکات الهی همراه ما خواهد بود و می توانیم مشکلات را حل کنیم.

 

وی با اشاره به بازدید امروز خود از منطقه محروم احمد فداله دزفول و دیدار با مردم این منطقه یاد آور شد: اقداماتی توسط بچه‌های جهادی در این منطقه انجام شده ولی نیاز به کار بیشتر داریم که بتوان مشکلات را رفع کرد.

 

کد خبر 1211878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha