تردد زائران از باشماق فرصتی برای تقویت وحدت بین شیعه و سنی است

ماموستا رستمی گفت: تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان فرصت ارزشمندی برای تقویت وحدت بین شیعه و سنی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مسجدجامع سنندج برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی اظهار کرد: امسال مرز باشماق مریوان برای تردد زائران در نظر گرفته شده که فرصت ارزشمندی برای تقویت وحدت بین شیعه و سنی محسوب می‌شود.

 

 

وی افزود: پیاده‌روی و مراسم اربعین حسینی نماد و نشانه‌ای از وجود اتحاد و انسجام بین مسلمانان اعم از اهل سنت و تشیع است و باید از این مراسم معنوی به خوبی بهره برد.

 

 

ماموستا رستمی بیان کرد: از دیدگاه اهل سنت، کسانی که اهل بیت پیامبر(ص) را دوست دارند و مستدام بر سر این عقیده باشند و از دنیا بروند، مرگ آنان به منزله شهادت محسوب می‌شود.

 

 

امام جمعه سنندج بر لزوم حفظ وحدت بین جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: برگزاری اربعین حسینی و تصمیم بر تردد زائران از مرز باشماق، نشان از وجود امنیت در مرزهای استان و اقلیم کردستان عراق دارد، بنابراین تلاش متولیان حفظ امنیت قابل تقدیر است.

 

 

ماموستا رستمی همچنین به اعجاز قرآن و مطالب مطرح شده در این کتاب آسمانی اشاره کرد و افزود: بسیاری از مسائل علمی از جمله چگونگی و مراحل تشکیل جنین در رحم مادر و تولد نوزاد، در قرآن اشاره شده و اکنون دانشمندان غربی و متخصصان علم پزشکی به ماورایی بودن این کتاب هدایتگر، پی‌ برده‌اند.

 

 

وی اضافه کرد: تنها در سایه عمل به دستورات خداوند و پیامبر(ص) و داشتن اعمال و رفتار اسلامی، سعادتمند دنیا و آخرت خواهیم بود.

کد خبر 1211913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha