عزت ملت ایران اسلامی در عرصه سیاست خارجی/ خداباوری ما را به چنین مقامی رساند

حجت‌الاسلام روحانی ضمن تاکید بر عزت ملت ایران اسلامی در عرصه سیاست خارجی یکی از علل این جایگاه و عزت را خداباوری ملت دانست و گفت: دولت خدمتگذار و مردمی سیزدهم حقیقتا در خدمت به مردم گرما و سرما نمی‌شناسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه، ۱۱ شهریور) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این اولین جمعه ماه صفر و در روز شهادت مظلومانه و جانکاه حضرت رقیه سلام الله علیه هم خودم و هم شما نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و اطاعت از فرامین الهی توصیه و دعوت می‌کنم.
 
امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه با ارتکاب به هر گناه چراغ هدایت زندگی انسان خاموش می‌شود تصریح کرد: باید مراقب باشیم در طول هفته، روز و ماه و سال این چراغ را به خاطر گناه خاموش نکنیم.
 
روحانی با تاکید بر اینکه ماه صفر پر از غم و اندوه است این ماه را هم مانند ماه محرم ماه عزا خواند و اذعان کرد: تمام صحنه‌های کربلا برای ما درس است و نه فقط در این زمان بلکه تا آخر عمر باید سرمشق قرار گیرد.
 
وی خداباوری محض را از بزرگترین درس‌های کربلا و قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: افرادی هستند که نماز می‌خواند و روزه می‌گیرند اما خداباور نیستند و این موضوع در زمانی که به بلا و مشکلی گرفتار می‌شوند قابل مشاهده است در حالیکه انسان خداباور محض هم در زمان مشکلات و هم در زمان عافیت از خدای متعال دست نمی‌کشند. 
 
امام جمعه شهرستان رودسر اینکه اولیا خدا فانی در خداباوری محض بودند را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: طبق آیه ۶۲ و ۱۵ سوره شعرا خداوند متعال به خوبی در این زمینه با ما سخن می‌گوید بنابراین خواندن، تدبر و تفکر در این آیات الهی مانند تمام قرآن کریم برای انسان بسیار اثربخش خواهد بود زیرا اگر ما نترسیم و به خداوند متعال دل بدهیم خداوند برای ما کافی است.
 
روحانی با بیان اینکه خداوند متعال بر هر کاری قادر و تواناست اظهار داشت: حضرت ابا عبدالله الحسین( علیه السلام) باور عمیق به خداوند متعال دارد و محکم و تا آخرین نفس در این راه مقدس ایستاد و الان میبینیم که علاوه بر اربعین چگونه در پنج قاره دنیا ندای لبیک یا حسین (ع) بلند است.
 
وی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اذعان کرد: باز هم خودم و شما برادران و خواهران نمازگزار را به رعایت تقوای الهی توصیه و دعوت می‌کنم باید مراقب خودمان و اعمالمان باشیم و از خداوند متعال بخواهیم که همواره ما را در این مسیر نگه‌ دارد.
 
امام جمعه شهرستان رودسر تصریح کرد: عزیزان موکب دار ما بار سفر را بسته و در حال رفتن و استقرار در مرز هستند تا به زائران امام حسین (علیه السلام) خدمات بدهند و توصیه می‌کنم از این قافله عقب نمانید و هر چه قدر می‌توانید کمک کنید. 
 
روحانی ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله ناصری و با تشکر از مردم باوفا و قدرشناس اصفهان در بدرقه این عالم مجاهد افزود: دشمن این صحنه‌ها و تشییع جنازه‌های عالمان دین توسط مردم را می‌بیند و حقیقتا کمرش می‌شکند زیرا نتوانسته با این همه هزینه‌ای که کرده‌اند بین دین مردم، زندگی آنان و روحانیت فاصله ایجاد کنند.
 
وی یادآور شد: پنجشنبه آینده ۱۷ شهریور را در پیش داریم و نباید از این ایام و شهدای آن که شعارشان هیهات من الذله بود غفلت کنیم زیرا در یک روز و در یک خیابان دهها و صدها برادر و خواهر را ما به خاک و خون کشیدند و حتی بسیاری از بدن‌های نیمه جان آنان را بردند و دریاچه نمک قم ریختند.
 
امام جمعه شهرستان رودسر تصریح کرد: این روزها بیانات عمیق و بسیار راهبردی رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای مدظله العالی را هم در جمع هیئت دولت داشتیم و ایشان بسیار زیبا فرمودند که شعارهای انقلاب در این دولت برجسته‌تر شده است.
 
روحانی سفر رئیس جمهور انقلابی به خوزستان برای افتتاح پروژه بزرگ آبرسانی غدیر را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این دولت در خدمت به مردم گرما و سرما نمی‌شناسد و از خداوند متعال می‌خواهیم که بر توفیقات ایشان بیافزاید.
 
وی ادامه داد: امام خامنه‌ای( مد ظله العالی ) فرمودند در این دولت نگاه به بیرون از کشور تا میزان زیادی کاسته شده است در حالیکه در دولت قبل شاهد بودیم که دائما منتظر بودند که آمریکا و اروپا می خواهد با ما چه کند.
 
امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد: ما به جایی رسیده‌ایم که دولت مکرون، یک کشور اروپایی که خود را قدرتمند می‌داند از ایران خواهش می‌کند که بین روسیه و اوکراین میانجیگری کند تا جنگ تمام شود و این است معنای واقعی عزت ملت ایران اسلامی در عرصه سیاست خارجی که خداباوری آنان را به چنین مقامی رساند.
 
روحانی اذعان کرد: آقا فرمودند که دولت وسط میدان است نه کنار میدان، مشغول کار است تلاش می کند و برای خدمت به مردم شبانه روز نمی‌شناسد و امیدواریم مسئولان این جملات و فرمایشات امام خامنه‌ای را آویزه گوش خود کرده و توجه کنند تا با دعای امام عصر(عج) بتوانیم از این مشکلات خارج شویم.
 
وی ضمن اشاره به اوضاع این روزهای کشور عراق اضافه کرد: قرار بود صهیونیست‌های کودک کش، سعودی‌ها و آمریکایی‌ها فتنه بزرگی را در عراق ایجاد کنند تا بواسطه آن راهپیمایی میلیونی اربعین را که چشم دیدنش را ندارند بشکنند.
 
امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: الحمدلله شرایط مدیریت شد مرجعیت دینی در آنجا اعلام کرد که این جنگ و‌ خونریزی در آنجا حرام است و مرجع بزرگوار حضرت آیت‌الله حائری هم رسماً فرمودند من کهولت سن دارم و تمام مقلدان من که در میدان سبز بغداد هستند به امام خامنه‌ای مراجعه کنند. 
 
روحانی با بیان اینکه توطئه گران و فتنه گران با دو سطر سخن مرجعیت وا ماندند و نقشه‌شان تماما شکست خورد یادآور شد: صهیونیست‌های غاصب، صعودی‌ها و آمریکایی‌ها جشن گرفته بودند اما بساط فتنه در این مدت کوتاه جمع شد و همه اینها از برکت انقلاب اسلامی و حضور خون پاک شهدا است.
 
وی خاطرنشان کرد: پشت این تریبون مقدس به برادران عراقی توصیه می‌کنم حواسشان به نقشه‌های بعدی دشمن باشد و به سخن مرجعیت توجه کنند زیرا اگر اینطور شود می‌توانند دشمن را سر جایش بنشانند و دشمن هم بداند در هیچ نقطه‌ای از جهان اسلام نقشه‌های پلیدشان موفق نخواهد شد زیرا این ملت اسلامی است که فتنه را در نطفه خفه می‌کند و در دهن نظام استکباری می‌زند.
 
کد خبر 1211944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha