به دنبال باز کردن گره‌های فرهنگی کشور هستیم

اسماعیلی گفت: به دنبال باز کردن گره‌های فرهنگی کشور با میدان‌داری دولت سیزدهم هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمدمهدی اسماعیلی» امروز (۱۱ شهریور) در بین خطبه نماز جمعه ساری با اشاره به کارنامه یک‌ساله و جهاد شبانه‌روزی دولت مردمی اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی از وقتی مدیریت کشور را به عهده گرفت در بخش‌های مختلف وضعیت عمومی کشور مطلوب نیست.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه فرهنگ، سیاست، اقتصاد مردم مشکلات سنگینی را تحمل می‌کردند و فلسفه حضور ایشان در انتخابات و حضور در کرسی ریاست جمهوری تلاش برای رفع ناکارآمدی‌ها بود و حضور در میان مردم به‌عنوان برنامه عملی دولت برای شنیدن و اجرا کردن و حل مشکلات بوده است.

 

وی بابیان اینکه آیت‌الله رئیسی 31 سفر استانی را قبل از پایان سال اول دولت به اتمام رسانده است افزود: روزی که دولت کار خود را آغاز کرد بیش از 700 نفر از هم‌وطنان را روزانه براثر کرونا از دست می‌دادیم و کشور در یک حالت نیمه تعطیل قرار داشت که با مسئولیت‌پذیری دولت سیزدهم مقوله واکسیناسیون عمومی مدیریت شد.

 

اسماعیلی ادامه داد: با مدیریت کرونا تعداد فوتی‌ها به صفر رسید و فضای عمومی و اجتماعات دینی برقرار شد.

 

وی به رویه دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در حوزه سیاست خارجی دولت کار را با جدیت آغاز کرد و میزان تجارت خارجی کشور در برخی از کشورها تا 5 برابر رشد کرد و درآمدهای نفتی به میزان قبل از تحریم‌ها رسید.

 

اسماعیلی بابیان اینکه دولت سیزدهم به‌صورت جهادی در حوزه فرهنگ ورود کرده است، افزود: استقرار کامل فرهنگ در تراز آرمان‌های امام راحل و انقلاب در دستور کار قرار دارد.

 

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه در دولت مردمی، فرهنگ ریشه در عاشورا و اربعین و محرم و مساجد و تکایا دارد، گفت: همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید در این تراز انجام شود.

 

وی بیان کرد: دولت در طول یک سال گذشته به‌سان توجه به حوزه اقتصاد به حوزه فرهنگ هم همین میزان توجه نموده است.

 

اسماعیلی تصریح کرد: فضای مدیریت کشور به یک فضای تلطیف شده و حل معضل و حل مشکل در همه بخش‌ها رسیده است و دولت بنای خود را بر خدمت صادقانه گذاشته است.

 

وی تصریح کرد: حضور در میان مردم، خدمت به مردم و توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی از شاخصه‌های دولت مردمی است.

 

وی با اشاره به دیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب گفت: مجموعه‌ی دولت سیزدهم خود را سرباز رهبر معظم انقلاب می‌داند و شأنی جز سربازی در مسیر انقلاب و ولایت و امت برای خودمان قائل نیستیم.

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب احیای امید و مسئولیت‌پذیری دولت سیزدهم را از مزیت‌های دولت مردمی خوانده است، اظهار کرد: لطف و عنایت رهبری حکیم انقلاب نصیب حوزه‌ی فرهنگ و خادمان فرهنگ نیز شده است زیرا ایشان فرمودند در حوزه دیپلماسی و فرهنگ رویکردها خوب است و ما به‌عنوان خادمان انقلاب از اینکه کارنامه ما به تائید رهبر انقلاب رسیده است، خرسندیم.

 

وی خاطرنشان شد: ما مسیر تحقق انقلاب اسلامی را در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه باقوت ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد در جنگ رسانه و روایت آنچه شایسته انقلاب است به مردم برسد.

کد خبر 1211945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha