آشوب عراق دسیسه ای برای راهپیمایی اربعین بود/ زهد و تقوا از ویژگی های شخصیتی آیت الله ناصری

آیت الله مهدوی، آشوب و اغتشاشات هفته اخیر در عراق را دسیسه ای برای بی نظمی و مقابله با برگزاری راهپیمایی اربعین از سوی دشمنان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید «ابوالحسن مهدوی» امروز (جمعه ۱۱ شهریور) در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور عراق اظهارداشت: پشت صحنه و اتاق فکر و برنامه ریزی این چنین حوادثی در دولت های اسرائیل و آمریکا قرار دارد که برای بی نظمی و منافع خودشان رقم می خورد.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به کشتار و زخمی شدن تعداد زیادی از افراد در این حادثه، عامل آن را تلاش برای و مقابله با برگزاری راهپیمایی اربعین از سوی دشمنان اعلام کرد.

 

وی افزود: راهپیمایی اربعین با جمعیت بالایی از مردم در گروه های مختلف و کشورهای منطقه برگزار می شود که میزان مشارکت در این مراسم بیش از ایام حج بوده و اثرگذاری زیادی در جهان دارد از این رو دشمن برای بر هم زدن آن برنامه ریزی می کند.

 

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه آتش این فتنه به دست مرجعیت تقلید خاموش شد، اذعان داشت: فتوای میرزای شیرازی در ایران و مرجعیت تقلید در عراق توانسته تاکنون مهره چینی دشمن را نقش بر آب کند از این رو باید به این جایگاه مهم پی برد.

 

وی یادآورشد: توصیه به تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی ایران فرصت سازی برای وحدت جوامع اسلامی و دوری از تفرقه و ناامیدی دشمن شد.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه برخی از تفرقه افکنان و دشمنان اسلام از این فرصت برای تضعیف راهپیمایی اربعین استفاده کردند، تصریح کرد: دشمن به دنبال فرصت سازی برای خود بود اما رهبری شیعی با بیانیه ای تمام تلاش آنان را به هم زد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: راهپیمایی اربعین امسال با آرامش و با اتحاد بین مردم با شکوه تر از گذشته برگزار و مایه ننگ و ناامیدی دشمنان و منافقین خواهد شد.

 

خطیب جمعه اصفهان همچنین از برگزاری همایش «جاماندگان اربعین» در شهرها خبرداد و اذعان داشت: این مراسم در گلستان شهدای اصفهان انجام می شود.

 

وی ادامه داد: راهپیمایی بزرگ اربعین و مراسم های شهرها و روستاها به عنوان یک اتفاق در تحقق جهاد تبیین پیرامون موضوع قیام کربلا قلمداد می شود.

 

زهد و تقوا آیت الله ناصری

آیت الله مهدوی با اشاره به رحلت عالم و فقیه بزرگ حضرت‌ آیت الله شیخ محمدعلی ناصری گفت: این عالم ربانی با زهد و تقوا، علم و اخلاص عمل شاگردان زیادی را تربیت و منشا خیر و برکت در استان اصفهان بود.

 

وی ادامه داد: ولایتمداری و عشق به خاندان عصمت و طهارت و پیروی از امام زمان(عج) ایشان را به شخصیتی خاص و مورد محبت مردم تبدیل کرده بود که تشیع جنازه عظیمی با حضور دوستدارانش رقم خورد.

 

کد خبر 1211948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha