پیاده‌روی اربعین سبب ایجاد وحدت بین مردم می‌شود

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین سبب ایجاد وحدت بین مردم می‌شود گفت: اربعین در واقع گردهمایی حول یک هدف و محور وحدت زا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «عباس امینی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود ضمن بیان اینکه وحدت میان کشورهای مسلمان همواره تهدید جدی برای غربی ها محسوب می‌شود،گفت: با یکی شدن کشورها منافع دشمن به خطر می‌افتد لذا می‌کوشند تا به هر بهانه در منطقه ایجاد آشوب و درگیری کنند.

 

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: اربعین حسینی یکی از بزرگترین حرکات بشری در طول تاریخ است و علاوه بر اینکه از لحاظ معنوی ارزش بسیار بالایی دارد، به لحاظ جهانی هم اتحاد تشیع را به همه دنیا نشان می‌دهد.

 

وی پیاده روی اربعین را یکی از مصادیق پیوند اخوت و برداری میان ایران و عراق عنوان کردو افزود: به دلیل وجود کرونا طی دو سال گذشته مراسم برگزار نشد و مشاهده کردیم که برادران عراقی از نبود ایرانی ها اندوهگین بودند ولی امسال به لطف خدای متعال درب های پیوند دو کشور باز و مردم می توانند در این مراسم معنوی شرکت کنند.

 

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه دشمن با برنامه ریزی قبلی کوشید تا منطقه را نا امن کرده و مانع برگزاری مراسم اربعین شود،اضافه کرد: خوشبختانه نگرانی‌ها برطرف و این حوادث نتوانست اربعین را تعطیل کند و شاهد حضور گسترده مردم در پایانه‌های مرزی کشور هستیم.

 

امام جمعه شاهرود با تأکید براینکه آمریکا و اسرائیل به دنبال تنش و درگیری در منطقه هستند تا به اهداف شوم خود دست یابند،ادامه داد: با وجود همه این خباثت و دشمنی‌ها مردم با هر سلیقه، تفکر و قومی از اقصی نقاط دنیا برای حضور در این مراسم عظیم معنوی اعلام آمادگی کردند که این امر بین المللی بودن اربعین را نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه طبق روال همه ساله راهپمیایی جاماندگان اربعین نیز برگزار می‌شود، افزود: هدف از این اقدام، شبیه سازی مراسم اربعین در داخل کشور است برای کسانی که قادر به حضور در کشور عراق نیستند، لذا نقد به این حرکت درست نیست و افراد عاشقانه در این مراسم حضور خواهند یافت.

 

حجت الاسلام امینی درادامه به توهم آمریکا برای حکومت‌های عربی حاشیه خلیج فارس اشاره‌ کردوافزود: آن‌ها به دنبال ایجاد پایگاه پهپادی و ایران هراسی هستند چرا که ایران در حوزه پهپادی حرف اول را در منطقه می‌زند.

 

امام جمعه شاهرود خطاب به آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: گنبد آهنین، داعش، القاعده و طالبان و حمله به یمن نتوانست امنیت شما را تأمین کند چرا دو مرتبه اشتباه می‌کنید؟

 

وی تصریح کرد: پهپاد ایران برای حمله به کشورهای اسلامی نیست بلکه قدرت و امنیت ایران برای ملت‌های منطقه است.

 

حجت الاسلام امینی  با تأکید براینکه امنیت منطقه به همگرایی و وحدت و توجه به مصالح امت اسلام وابسته است  بیان کرد: ایران در کنار کشورهای همسایه و نه در مقابل آن‌ها قرار دارد.

کد خبر 1211950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha