پیاده روی اربعین، تجلی اسلام ناب سیاسی است

حجت الاسلام کرامتی با تبین اینکه اسلام با محبت گسترش می یابد، پیاده روی اربعین را جلوه ای از ابراز محبت به ائمه اطهار بیان کرد و گفت: پیاده روی اربعین تجلی اسلام ناب سیاسی و تبلور وحدت امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام «محمدتقی کرامتی» امروز (جمعه ۱۱ شهریور) در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با اشاره به شخصیت اخلاقی امام حسن (ع) در کنار ابعاد دیگر  این امام، گفت: جامعه امروز گرفتار مسائل اخلاق و تربیت است زیرا با سبک زندگی نبوی و اهل بیت (ع) فاصله گرفته است و عمل بر مبنای شناخت است و تمرکز جامعه روب مباحث کم ارزش است و از شیوه اهل بیت(ع) دور مانده است.
 

امام جمعه گلپايگان عشق ورزی و محبت را از نشانه های خرد ورزی و جوانمردی بنا بر روایات اسلامی بیان کرد و افزود: نمونه های متعددی از مشخصات اخلاقی در  زندگی امام حسن مجتبی(ع) ذکر شده است که بر گرفته از آیات و روایات پیامبرگرامی اسلام بود و در واقع، اسلام گرویدن انسان ها به دلیل محبت مسلمانان بیش از اسلام آوردن آنها با استدلال است.


وی پیاده روی اربعین را جلوه محبت به ائمه اطهار، تجلی از اسلام ناب سیاسی و تبلور وحدت امت اسلامی و تقویت جریان مقاومت در منطقه توصیف کرد که هر روز بر تاثیر گذاری آن در زمان و جهان بیشتر می شود.

 

حجت الاسلام کرامتی با یادآوری اتفاقات کشور عراق در هفته گذشته، بیان کرد: ایجاد بحران در عراق، سبب شادمانی دشمنان ایران و عراق است ولی درایت، بصیرت مرجعیت دینی، بحرانی رابا سرعت از بین برد و کناره گیری و روشنگری و صداقت این عالم دین، فتنه ای را کور کرد و وحدت در عراق را حفظ کرد.

 

 

کد خبر 1211952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha