مازندران تاریخ غیرقابل‌انکاری دارد/ توجه ویژه‌ دولت به بخش فرهنگ و هنر

حسینی پور گفت: بزرگ‌ترین پروژه سخت‌افزاری استان مازندران به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید، این اقدام شایسته نشان از توجه دولت به بخش فرهنگ و هنر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز(۱۱ شهریور) در نشست هم‌اندیشی فعالان فرهنگی، هنری و رسانه استان مازندران با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سالن شماره یک استانداری در حال برگزاری است، اظهار کرد: استان مازندران تاریخی غیرقابل‌انکار دارد.

 

استاندار مازندران بابیان اینکه این استان مسیر و مقصد گردشگری است و طبیعتاً خرده‌فرهنگ‌هایی در استان وارد می‌شود و در فرهنگ اصیل استان اثراتی دارد، گفت: اگر زیرساخت فرهنگی مطلوبی داشته باشیم خرده‌فرهنگ‌ها به‌جای اثرگذاری، اثرپذیری خواهند داشت.

 

وی بابیان اینکه مردم متدین، ولایت مدار مازندران از ارزش‌های غنی فرهنگی برخوردار هستند، افزود: تاکنون بیش از ۸۲ هزار نفر از مازندرانی‌ها برای سفر اربعین ثبت‌نام کرده‌اند و برای مدیریت زائرین موقتاً ثبت‌نام تعطیل‌شده است.

 

حسینی پور بابیان اینکه ریزش‌ها و رویش‌های فرهنگی در استان وجود دارد و نباید داشته‌های خود را کوچک بشماریم، ادامه داد: جامعه فرهنگ و هنر نقش اثرگذاری در انتقال فرهنگ استان که نشات گرفته از آموزه‌های دینی است، دارند.

 

وی به نقش نیما یوشیج در ادبیات ایران اسلامی اشاره و بیان کرد: نادیده گرفتن توانمندی‌های حوزه فرهنگ و هنر زیبنده نیست.

 

حسینی پور بابیان اینکه عناصر فرهنگی استان هیچ‌گاه به دلیل کمبود بودجه، کار فرهنگی را تعطیل نکردند، گفت: در ایام نوروز ۲۲ میلیون نفر در استان حاضر شدند و کارهای فرهنگی وسیعی در حوزه گردشگری مازندران انجام‌شده است.

 

وی بابیان اینکه آسیب‌های فرهنگی استان برون‌زاست و درون‌زا نیست، افزود: متأسفانه تاکنون از همه‌ی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان استفاده‌نشده است و تلاش داریم در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم از ظرفیت حوزه فرهنگ و هنر به‌درستی در راستای توسعه استان استفاده نماییم.

 

حسینی پور بابیان اینکه به دنبال رفع مشکلات فعالین حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان هستیم، گفت: مردمی سازی رفع مشکلات مردم در دستور کار قرار دارد.

 

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین پروژه سخت‌افزاری استان مازندران به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید افزود: این اقدام شایسته نشان از توجه دولت به بخش فرهنگ و هنر دارد.

 

حسینی پور اظهار امیدواری کرد با همراهی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، استان مازندران در تراز ملی جایگاه مناسبی را از آن خود نماید.

کد خبر 1211956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha