یادواره شهدای نیروی انتظامی در شهرستان های اصفهان برگزار می شود

سردار میرحیدری از برگزاری یادواره شهدای نیروی انتظامی در تمامی شهرستان های اصفهان خبر داد که با استقبال مردم هم روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سردار «محمد رضا میرحیدری» در یادواره شهدای فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر اظهارداشت: یادواره شهدا علاوه بر تجلیل از خانواده های آنان و جریان ایثار و شهادت در الگودهی به نسل جدید نقش مهمی داشته و این افراد الگویی برای ماموران جوان هستند.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: امنیت و آسایش امروز کشورمان مرهون همین ایثار و شهادت و از خود گذشتگی در افراد در رده های مختلف از اول انقلاب تاکنون بوده و این مسیر ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: بسیاری از ماموران نیروی انتظامی در انجام ماموریت های خود و برخورد با قاچاقچیان، مجرمین سابقه دار و بر هم زنندگان نظم و امنیت دچار آسیب می شوند و یا به شهادت می رسند و این جانفشانی برای تامین امنیت و‌ آسایش مردم است.

 

سردار میرحیدری با بیان اینکه قدردان خانواده های ماموران و کارکنان پلیس هستیم، تصریح کرد:‌ آنان همراهی خوبی در خدمت رسانی همسرانشان داشته اند و خانواده شهدا و فرزندان آنان با سختی ها ساخته و صبر کرده اند تا این امنیت و آرامش پایدار باشد.

 

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای نیروی انتظامی در سراسر استان اصفهان گفت: از هفته گرامیداشت نیروی انتظامی سال گذشته تاکنون 18 یادواره شهدا در شهرستان ها برگزار شده و این رویداد در مابقی مناطق استان هم برگزار می شود.

 

رئیس پلیس استان اصفهان با بیان اینکه مردم از یادواره شهدای نیروی انتظامی استقبال کرده اند، یادآورشد: این رویداد فرهنگی در راستای پاسداشت خون شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت می گیرد.

 

مسئولیت همگانی نسبت به خون شهدا

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به نقش و جایگاه شهدا گفت: شهدا جایگاه مهمی داشته و با رشادت خود در تامین امنیت نقش آفرینی کرده اند از این جهت باید قدردان این رشادت و صبر و گذشت خانواده های آنان باشیم.

 

حجت الاسلام سید «حسین محمود‌آبادی» با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که از حضرت رسول(ص) نقل شده گفت: بنا به این روایت وقتی رزمنده و مجاهد در راه حق به شهادت می رسد و پیکرش بر زمین می افتد آنگاه زمین خطاب به او می گوید« ای پیکر پاک خوش آمدی برای تو فراهم آمد مقامی که هیچ گوشی نشنود و هیچ دیده ای نبیند«  و زمانی که خداوند جانشین شهید در بین خانواده او خواهد بود و می فرماید«هر کس خانواده شهید را خوشنود کند مرا خوشنود کرده و هر کس خانواده شهید را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است« وظیفه ما کاملا مشخص و باید سهم آفرینی کنیم.

 

وی با بیان اینکه  شهید روز قیامت 70 هزار نفر از خانواده و همسایگان خود را شفاعت می کند، تصریح کرد: آنان مقام بالایی دارند و ما باید از رفتار اخلاقی آنان الگوگیری کرده و از آنان بخواهیم ما را شفاعت کنند.

کد خبر 1211961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha