خانواده و جامعه ایرانی و شیعه باید فرزندانی در شان مکتب اسلام و تشیع تربیت کنند

آیت الله حسینی گفت: امروز هر خانواده ایرانی، شیعه، مسلمان و حاکمیت و مدیریت اسلامی برای تربیت افرادی دانا، مقاوم، حکیم و ... در این تراز توجه کند، زیرا انقلاب تا ظهور امام مهدی (عج) باقی می ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۱۱ شهریور ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام نامه ای به فرزندش امام حسن مجتبی علیه السلام مکتوب و همه ما را نصیحت فرمود که «نسبت به مظاهر و جلوه های دنیا هشیار بوده و فریب دنیا را نخوریم».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه دنیا جلوه های زیبا و رنگارنگی دارد، گفت: این دنیا شیرینی هایی دارد، ولی نباید فریب دنیا را خورد، زیرا این دنیا جای ماندن ما نیست، بلکه محل توشه برداری برای سرای باقی است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه نباید فریب انسان های دنیا زده را بخوریم، زیرا هم و غم آنها دنیا بوده و در امورات دنیوی غوطه ور شده‌اند، افزود: چنین افرادی در دنیا کشمکش دارند و مثل سگ هایی هستند که پارس می کنند و گرگ هایی که زوزه می کشند (این تعبیر امام علی علیه السلام است).

 

آیت الله حسینی یادآور شد: اگر انسان اخلاق انسانی خود را رعایت نکرد و اسیر دنیا شد، چنین افرادی پایین تر از حیوانات هستند و صورت انسانی خود را از دست خواهند داد.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در روزی که حقایق آشکار می شود، صورت ها بر اساس سیرتها بوده و نوع تفکر، رفتار و باورها ما به ما صورت می دهد و در روایتی از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید «در روزی کهه انسان محشور می شود، حتی امت اسلامی بسیاری از آنها به صورت حیوانات محشور خواهند شد».

 

وی ضمن تاکید بر اینکه آرمان ها، رفتارها، اندیشه ها و اعمال ما صورت های ما را می سازند، اظهار کرد: افرادی که دنیایی هستند راه را گم کرده اند و راه تاریکی را در پیش گرفته اند که چنین افرادی نمی‌دانند که دنیا فانی و زودگذر بوده و باید خود را برای سرای باقی آماده کرد؛ ضمن اینکه افراد دنیایی چشم های خود را بر راه خیر و ثواب بسته اند و راه، روشن راه خدا و راه بهشت را نمی بینند.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها را یادآور شد و این روز را تسلیت گفت.

 

خطیب جمعه یاسوج به ۱۲ شهریورماه، سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس اشاره کرد و گفت: انگلیس خبیث هنوز از جنایت، مرگ، خونریزی، خوردن مال و غارت اموال ملت ها دست بر نمی دارد.

 

وی به خیانت هایی که از طرف انگلیس بر علیه ملت ایران صورت گرفته اشاره کرد و افزود: در جنگ جهانی اول با توجه به اینکه کشورمان نیز اعلام بی طرفی کرده بود، ولی بخشی از کشور در تسخیر و اشغال انگلستان قرار گرفت و جنایت های بی شماری انجام دادند.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه در این جنگ نیمی از جمعیت ایران جان خود را از دست دادند، گفت: این افراد بر اثر قحطی، گرسنگی، طاعون وبا ناشی از گرسنگی از بین رفتند.

 

خطیب جمعه یاسوج افزود: انگلیس یکی از راه های تسخیر کشور و ملت ایران را قحطی می دانست و به همین منظور غلات و تولیدات کشاورزی ملت را به بهانه پشتیبانی از قشون خود خریداری کرده و این باعث کمبود مواد غذایی شد و از ورود مواد غذایی هند به کشورمان نیز جلوگیری کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: انگلیس در قتل امیرکبیر نقش عمده را بازی کرد که اگر اجازه می دادند اشخاصی مثل امیرکبیر فعالیت داشته باشند، توسعه و پیشرفت ایران در ابعاد مختلف سرعت می گرفت، گسترده و سرزمینی ایران از دست استعمارگران خارج می شد.

 

آیت الله حسینی کودتا علیه احمد شاه قاجار را از دیگر جنایت های انگلیس دانست و ادامه داد: انگلستان با توجه به اینکه نتوانست اهداف خود را با حضور احمد شاه محقق کند، با کودتای رضاخان قلدر حکومت پهلوی را بر ایران حاکم کرد.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: انگلستان نقش موثری در جدایی بحرین از ایران داشت، ضمن اینکه جدایی افغانستان از ایران نیز از دیگر توطئه های این کشور خبیث بود که با فشار بر حکومت مرکزی، این کار را محقق کرد.

 

وی ابراز داشت: انگلیس در بحث انحراف جریان مشروطیت نقش فعالی داشت و مقابله با نهضت جنگل و دلیران تنگستان نیز از دیگر توطئه ها و فعالیت های انگلیس بود

 

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه انگلستان بر سرزمین ایران به غیر از جنایت و خیانت کار دیگری انجام نداد، تاکید کرد: در دوران نظام جمهوری اسلامی هر کجا توطئه ای بر علیه نظام طراحی شد دست های آشکار و پنهان انگلیس در آن نمایان است.

 

وی خاطرنشان کرد: کودتای ۲۸ مرداد و ساقط کردن دولت ملی مصدق بخشی از آن متوجه انگلیس بوده که انگلیس این جنایت‌ها را بر کشور و ملت ما تحمیل کرد و هنوز هم دست بردار نیستند.

 

آیت الله حسینی در ادامه، به روز بزرگداشت سلمان فارسی اشاره کرد و گفت: این شخصیت بزرگ جهان اسلام در کنار پیامبر(ص) و حضرت امیرالمومنین (ع) فردی دانا، مقاوم و حکیم بود تا نهضت اسلام پیروز و نهضت تشیع حفظ شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز هر خانواده ایرانی، شیعه، مسلمان و حاکمیت و مدیریت اسلامی برای تربیت افرادی در این تراز توجه کند، زیرا انقلاب تا ظهور امام مهدی (عج) باقی می ماند.

 

وی با بیان اینکه انسان های آگاه، دانا، شجاع و بصیر باعث پیروزی انقلاب اسلامی شدند، اظهار کرد: امروز وقتی جوانان این مملکت با دست خالی در جبهه ها ایستادگی کردند، در جنگ پیروزی حاصل شد.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر رشد مردم از جهت عقلی، فکر و آگاهی، گفت: امروز باید برای یاری جبهه حق افرادی آگاه، بصیر و دین دار تربیت کرد.

کد خبر 1211972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha