استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در جشنواره مهرواره بانور

طاهری گفت: مهرواره بانور تلاش دارد از ظرفیت بانوان فعال در مساجد که نور امید را در محلات می دمند، استفاده کند و یکی از ظرفیت های ویژه ای که در استان وجود دارد کانون های مساجد است از این جهت از ظرفیت این مجموعه استفاده می کنیم.

«محمدحسین طاهری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت:  جشنواره مهرواره بانور با هدف پای کار آمدن بانوان در حوزه خانواده برگزار شده است و بانوانی که در سطح محلات، مساجد و در سطح شهر و روستا فعالیت می کنند تا باری را از دوش خانواده ها  برمی دارند در این برنامه شناسایی می شوند.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: قرار است با برگزاری این جشنواره و فراخوان صورت گرفته شبکه یابی از ظرفیت های بانوانی که در حوزه حل مسائل خانواده مانند واسطه گری و تسهیل گری ازدواج، پیشگیری از طلاق و تحکیم خانواده، فرزندآوری، فرزندپروری، سبک زندگی و سلامت و معیشت و اقتصاد خانواده فعالیت می کنند، صورت گیرد و به واسطه این شناسایی، برای این بانوان دوره های آموزشی برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: همچنین با توجه به این ظرفیت شناسایی شده عملیات های مشترکی در سطح محلات، شهرها و روستاها برای استفاده از این بانوان در حل مسائل خانواده صورت می گیرد.

 

طاهری اعلام کرد: همه بانوانی که در حوزه های مذکور فعالیت می کنند در سایت مهرواره بانور ثبت نام می کنند و یک ماه به این افراد زمان داده می شود تا مسئله هایی که حل کرده اند را در سایت ثبت کنند و به نسبت به اینکه چقدر می توانند حل مسئله کرده، چقدر اقدامات شان اثر بخش است، چقدر می توانند مردم را پای کار بیاورد و دیگر موارد در سطح شهرستانی، استانی و ملی مورد داوری قرار می گیرند.

 

وی تأکید کرد: با توجه به داوری هایی که صورت می گیرد، نفرات برتر شناسایی شده و مستندهای ویژه ای به صورت تصویری در فضای رسانه ملی تهیه و منعکس می شود.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: داوری این برنامه در مرحله شهرستانی در مهرماه صورت می گیرد و این کار با همکاری مشترک اداره کل تبلیغات اسلامی استان، کانون های مساجد، بسیج جامعه زنان، صدا و سیما و اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل امور بانوان استانداری قزوین و دیگر دستگاه های فرهنگی رقم می خورد.

 

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در مهرواره بانور یادآور شد: مهرواره بانور تلاش دارد از ظرفیت بانوان فعال در مساجد که نور امید را در محلات می دمند، استفاده کند و یکی از ظرفیت های ویژه ای که در استان وجود دارد کانون های مساجد است از این جهت از ظرفیت این مجموعه استفاده می کنیم.

 

کد خبر 1212025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha