برگزاری المپیاد فرهنگی و ورزشی پرستاران کشور

هزار نفر از پرستاران کشور در المپیاد فرهنگی و ورزشی با شعار «پرستاری، ورزش، سلامت و تعالی» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، دهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی پرستاری به میزبانی استان اصفهان از شامگاه روز جمعه(۱۱ شهریورماه) در دانشگاه علوم پزشکی آغاز به کار کرد که این رویداد به مدت پنج روز در رشته های ورزشی شامل دارت، شنا، دومیدانی، تیراندازی، تنیس روی میز و شطرنج برگزار می شود که گروه های سنی زیر 30 سال و بالای 30 و 50 سال در این دوره از مسابقات شرکت می کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامگاه روز جمعه (11 شهریورماه) در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: هزار نفر از پرستاران در این رقابت فرهنگی و ورزشی شرکت کرده اند.

 

«شاهین شیرانی» افزود: ایجاد شور و نشاط اجتماعی و توجه به استعدادهای تیم بهداشت و درمان در قالب این جشنواره ها دنبال می شود که ورزش های گروهی و تیمی پیش بینی و فرصت های رقابتی انجام می گیرد.

 

وی با بیان اینکه رقابت در رشته والیبال و فوتبال در کنار مسابقات انفرادی پیش بینی شده، تصریح کرد: آقایان و خانم ها در شرایط جداگانه با یکدیگر رقابت می کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به جایگاه پرستاری و نقش آنان در نظام پزشکی کشور اظهارداشت: این قشر تلاش زیادی در حوزه سلامت و درمان انجام می دهند که نباید حق و حقوق آنان ضایع شود.

 

وی اخلاق را جز مهمترین مولفه های رفتاری پرستاران دانست و تصریح کرد: آنان در انجام مسئولیت خود علاوه بر مسئولیت درمانی و تخصص در این حوزه، مهارت اخلاق و رفتار را در درون خود برای انجام وظیفه نهادینه کرده اند که مستحق دریافت کاپ اخلاق می باشند.

کد خبر 1212035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha