افزون بر ۳۰۰ تَن از کادر سلامت، در دوران کرونا جان خود را از دست دادند

عبادی در سفر به اصفهان گفت: افزون بر ۳۰۰ تَن از کادر سلامت در دوران کرونا جان خود را از دست داده و به جمع شهدای سلامت پیوستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «عباس عبادی» شامگاه روز جمعه (11 شهریورماه) در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی و ورزشی پرستاری کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارداشت: در دوران کرونا شرایط سختی بر مردم و تیم سلامت وارد شد که این موضوع منجر به بروز مشکلات جسمی و روانی برای این تیم و جانباختن بالغ بر 300 تَن از افراد فعال در حوزه بهداشت و درمان شد.

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از میان مجموع جانباختگان دوران کرونا که به شهدای سلامت معروف هستند، 50 درصد آن مربوط به پرستاران و مابقی از دیگر عوامل بهداشت و درمان بوده اند.

 

وی ادامه داد: پرونده های شهدای سلامت به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شده و 230 فقره از پرونده های به تایید نهایی رسیده و مابقی نیز در حال انجام فرآیند قانونی است.

 

عبادی تلاش تیم پرستاری برای انجام خدمات را مهم خواند و اذعان کرد: آنان در کنار سایر متولیان حوزه سلامت بیش از حد مسئولیت و ساعت کاری فعالیت داشته و رعایت اخلاق را سرلوحه عمل خود می دانند.

 

وی با بیان اینکه بالغ بر 10 هزار تخت بیمارستانی به شمار ظرفیت مراکز درمانی کشور افزوده می شود، تصریح کرد: در این صورت نیاز به ۱۰۰ هزار نفر نیرو هستیم که 40 هزار نفر آنان پرستار هستند.

 

به گفته، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استخدام بیش از 30 هزار پرستار و همچنین تبدیل به وضعیت نیروهای قبلی در دستور کار این وزارتخانه است.

 

وی ساماندهی جذب و استخدام های کشوری را تحولی مهم در نظام اداری کشور اعلام کرد و گفت: این اتفاق در حوزه سلامت و بکارگیری پرستاران و تقویت جایگاه این قشر موثر خواهد بود.

کد خبر 1212044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha