۲۹ موکب از استان زنجان پذیرای زائران اربعین خواهد بود

به گفته حجت الاسلام احمدی، در اربعین امسال ۲۹ موکب از استان زنجان پذیرای زائران خواهد بود که ۱۷ موکب در نجف اشرف، چهار موکب در مسیر نجف به کربلا، ۶ موکب در کربلا، یک موکب در مرز مهران و یک موکب در داخل استان مستقر می شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد: در اربعین امسال ۲۹ موکب از استان زنجان افتخار میزبانی و پذیرایی از زائرین اربعین را خواهند داشت.

 

حجت الاسلام سعید احمدی ادامه داد: در اربعین امسال ۱۷ موکب از شهرستان زنجان، سه موکب از شهرستان خدابنده، ۲ موکب از شهرستان ابهر،۲ موکب از شهرستان خرمدره، یک موکب از شهرستان سلطانیه، ۲موکب از شهرستان ماهنشان، یک موکب از شهرستان طارم و یک موکب از شهرستان ایجرود در عراق مستقر می شوند.

 

به گفته وی، ۱۷ موکب در نجف اشرف، چهار موکب در مسیر نجف به کربلا ، ۶ موکب در کربلای معلی، یک موکب در مرز مهران و یک موکب نیز داخل استان روزانه از 40 هزارزائر پذیرایی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه برپایی عزاداری ماه محرم و اربعین سرمایه بزرگی برای حفظ ارزشهای اسلام و قرآن کریم محسوب می شود، ادامه داد: بر همه آحاد مردم و منتظران حضرت حجت (عج) لازم است که از فرصت بی‌نظیر اربعین برای بسیج و سازماندهی عشاق و سربازان امام زمان (عج) نهایت استفاده را ببرند.

 

وی تصریح کرد: فعالیت های کمیته فرهنگی اربعین نیز در این اداره کل تشکیل می شود و با نگاه تمدنی مقام معظم رهبری برنامه ریزی خواهد شد؛ تعادل بخشی میان سلامت و برگزاری اربعین با هدف جلوگیری از دو قطبی سازی های غیر واقعی مورد تاکید است.

کد خبر 1212050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha