۲۹ موکب از استان چهارمحال و بختیاری در مسیر پیاده روی اربعین برپا می شود

کیانی با بیان اینکه ۲۹ موکب از استان چهارمحال و بختیاری در مسیر پیاده روی اربعین برپا می شود گفت: این موکب ها از مرز شلمچه تا کربلا در عمودهای ۳۳۰، ۶۳، ۱۳۰۱، ۱۱۳۰، ۱۳۷۰، ۱۳۹۹ برای خدمت رسانی به زائران برپا می شود.

«علی کیانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: تعداد ۲۹ موکب از استان چهارمحال و بختیاری در مسیر پیاده روی اربعین برپا می شود.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این موکب ها از مرز شلمچه تا کربلا در عمودهای ۳۳۰، ۶۳، ۱۳۰۱، ۱۱۳۰، ۱۳۷۰، ۱۳۹۹ برای خدمت رسانی به زائران برپا می شود.

 

وی بابیان اینکه این موکب ها از شش شهرستان استان چهارمحال و بختیاری هستند گفت: از تعداد ۲۹ موکب به تفکیک ۱۵ موکب از شهرستان شهرکرد، هشت موکب از شهرستان بروجن، سه موکب از شهرستان بن و شهرستان های لردگان، فارسان و سامان نیز هرکدام یک موجب در مسیر پیاده روی اربعین برپا می کنند.

 

کیانی گفت: تعداد سه موکب نیز با حضور پرستاران و پزشکان متخصص خدمات بهداشت و درمان را به زائران ارائه می دهند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با هماهنگی و برنامه ریزی های به عمل آمده تعداد سه قرارگاه هر کدام با ۹ موکب در شش عمود در بخش‌های مختلف اسکان، بهداشت، درمان و پذیرای به زائران خدمت ‌رسانی می کنند.

 

وی به نوع خدمت رسانی موکب های استان در عمودهای مورد نظر به زائران اشاره کرد و افزود: در عمود ۶۳ قرارگاه سیدالشهدا (ع) شامل موکب ‌‌های درمانی بهداشتی امام سجاد (ع)، عاشورایان، ریحانه الحسین (ع)، موکب جهادی قاسم بن ‌الحسن (ع)، موکب جهادی امام رضا (ع)، موکب جهادی محبان مهدی، ریحانه‌النبی، انصار الحسین (ع)، کریم اهل بیت (ع) و ابوالفضل ‌العباس (ع) مستقر هستند.

 

کیانی گفت: در موکب های مستقر در عمود ۶۳ خدماتی نظیر اسکان خواهران و برادران، اجرای مراسم بعد نماز مغرب و عشا، صبحانه، نهار، شام، چای، دمنوش و شربت، ارائه خدمات بهداشتی ۲۴ ساعته در انتظار زائران هستند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: موکب ‌های قمر بنی ‌هاشم (ع)، حضرت علی ‌اصغر (ع)، حضرت زینب (ع)، ثارالله (ع)، امام حسن مجتبی (ع)، امامزاده دو خاتون شهرکرد، انوار الحسین (ع)، فاتحین خیبر، رضوی مهدی، و بهداشتی درمانی عقیله بنی‌هاشم (ع) در عمودهای ۱۳۰۱ و ۱۳۷۰ خدمات ویژه ای نظیر اجرای مراسم بعد نماز مغرب و عشاء، صبحانه، نهار، شام، چای، دمنوش و شربت، ارائه خدمات بهداشتی ۲۴ ساعته و تحویل امانات پذیرای زوار الحسین (ع) به زائران ارائه می دهند.

 

وی یادآور شد: همچنین در عمودهای ۱۱۳۰، ۱۳۹۹ و ۳۳۰ قرارگاه محبین ‌الائمه (ع) با برپایی موکب ‌های فاطمه ‌الزهرا (ع)، برکات الحسین (ع)، حضرت زینب (ع)، محبین ‌الائمه، احباب ‌الرضا (ع)، منجی موعود، عبدالله بن حسن (ع)، بهداشت و درمان حضرت ابوالفضل (ع) در خدمت زائران حسینی هستند.

 

کیانی اظهار داشت: در موکب های یاد شده در عمودهای ۱۱۳۰، ۱۳۹۹ و ۳۳۰ خدماتی نظیر، پذیرایی، اسکان خواهران در صحن عقیله بنی‌ هاشم و حسینیه اصفهانی ‌ها روبروی باب القبله، پخت نان و نذری، اسکان و پذیرایی، رسانه، اسکان و ارائه خدمات درمانی به زائران پیاده اربعین حسینی ارائه می دهند.

 

کد خبر 1212113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha