حمایت از ۸۵ مادر شیرده و کودک مبتلاء به سوء تغذیه با اجرای طرح «همسفره»

مومنی از حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از ۸۵ مادر شیرده و کودک مبتلا به سوء تغذیه خبر داد.

«مجید مومنی» با اشاره به اهمیت سلامت نوزادان و کودکان خانواده های نیازمند، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای بهبود وضعیت معیشتی این عزیزان فعالیت های گسترده ای را انجام می دهد و در این راستا حمایت از ۸۵ مادر شیرده و کودک مبتلاء به سوء تغذیه را بر عهده دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه در این راستا طرحی با عنوان «همسفره» در حال اجرا است، ادامه داد: نیکوکاران و خیران می‌توانند با مشارکت در این طرح خداپسندانه در راستای کاهش و رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال مشارکت کنند.

 

پرداخت هزارو ۱۷۸ وام ضروری به نیازمندان

 

وی همچنین با بیان اینکه در چهار ماهه امسال هزار و ۱۷۸ فقره وام ضروری از سوی کمیته امداد استان به نیازمندان پرداخت شده است، گفت: پرداخت وام ضروری از اقدامات کمیته امداد به منظور حل مشکلات مددجویان تحت حمایت است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: وام ضروری پرداختی از سوی کمیته امداد استان به نیازمندان با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۹۸۸ میلیون تومان پرداخت شده است.

 

مومنی همچنین اضافه کرد: در چهار ماهه امسال تعداد ۵۶۶ بیمار صعب العلاج و نیازمند از حمایت‌های درمانی کمیته امداد و تجهیزات درمانی با اعتبار ۲۶۸ میلیون تومان بهره مند شدند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی همچنین پرداخت کمک موردی به ۱۶ خانواده زندانی نیازمند را از دیگر اقدامات حمایتی کمیته امداد طی چهار ماهه سال جاری دانست.

 

اشتغال ۲۳ مددجو کمیته امداد استان مرکزی از طریق کاریابی

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان از برنامه‌های محوری در کمیته امداد است، گفت: کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی و خودکفایی مددجویان و با توجه به نیازهای کارفرمایان و با ارائه آموزش‌های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای به مددجویان، اشتغال آموزش دیدگان را از طریق معرفی مستقیم به کارفرمایان و مؤسسات کاریابی و شرکت‌های خدماتی پیگیری می‌کند.

 

وی یکی از فعالیت‌های اساسی کمیته امداد را انجام فعالیت‌هایی دانست که به ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود، علاقه و استقبال از کار منجر می‌شود، ادامه داد: هدف این فعالیت‌ها کمک به درآمد خانوارها و ایجاد مشاغل مکمل جهت بهبود رفاه خانوارهای تحت حمایت است.

 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه امداد برای کارفرمایان بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است، گفت: این بسته‌ها شامل پرداخت حق بیمه به کارفرمایان و تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد می‌شود.

 

تشویق کارفرمایان در قبال به‌کارگیری و بیمه مددجویان

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: کارفرمایان متقاضی نیروی کار می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر کمیته امداد نسبت به ارائه درخواست نیروی کار اقدام و ضمن مشارکت در امر خیر و خداپسندانه توانمندسازی مددجویان، از بسته تشویقی کاریابی این نهاد بهره‌مند شوند.

 

مومنی با بیان اینکه کمیته امداد برای کارفرمایانی که از خانواده‌های ولی‌نعمتان نیرو به کار گیرند و بیمه کنند دو راهکار تشویقی در نظر گرفته شده است، گفت: به ازای هر فرد از خانواده‌های ولی‌نعمت پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: یکی از خانواده‌هایی که امکان اشتغال برای آنها وجود ندارد بیماران صعب‌العلاج و یا سالمندان هستند چرا که ایجاد اشتغال برای این دسته کمتر وجود دارد که در این راستا کمیته امداد با همکاری خیرین و نیکوکاران به یاری این عزیزان می شتابد.

 

بهره مندی 45 هزار و 500 خانوار از خدمات امداد استان

 

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در استان مرکزی ۴۵ هزار و ۵۰۰ خانوار از خدمات کمیته امداد استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار نفر بهره‌مند می‌شوند، خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار امداد استان اعم از وام، کمک‌های مردمی و کمک‌های دولت استان مرکزی بوده که علاوه بر آن همدلی و همراهی خیرین نیک اندیش را نیز شاهد بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی افزود: کمک به معیشت نیازمندان و دستگیری از این عزیزان امری ضروری است که کمیته امداد با این هدف بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب تاسیس شده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه کمیته امداد به تنهایی پاسخگوی نیازهای محرومین و نیازمندان نیست، اظهار کرد: دستگیری از نیازمندان و محرومین نیازمند همدلی و مشارکت همگانی است و این نهاد قدردان همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران است.

 

شالوده کار کمیته امداد کار فرهنگی است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به اهمت کار فرهنگی اشاره کرد و گفت: عده‌ای فکر می‌کنند کمیته امداد فقط در بحث معیشتی کمک می‌کند اما اساس و شالوده کار کمیته امداد کار فرهنگی است.

 

مومنی اضافه کرد: کار فرهنگی بدنه اصلی کار امداد است که در این راستا دوبال توانمندسازی مسکن و اشتغال برای خانواده‌ها ایجاد شده است که در این حوزه دو قشر خانواده تحت حمایت امداد هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از اقدامات کمیته امداد و خیران رسیدگی به دانش‌آموزان است، ادامه داد: درحال حاضر هزار و ۸۵۰ رابط فرهنگی در سطح استان مرکزی وجود دارد که با دو امضا از سوی مدیرکل آموزش و پرورش و کمیته امداد برای کمک به دانش‌آموزان ولی‌ نعمت اقدام می‌کنند.

 

این مقام مسئول اظهارکرد: ۱۱ هزار و ۲۷۲ دانش آموز و ۷۱۷ دانشجو ولی‌نعمت و آینده‌سازان ایران وجود دارد که وظیفه ما ارائه خدمت به این قشر است.

 

 

کد خبر 1212115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha