ثبت‌نام در سامانه سماح برای تمامی زوار اربعین الزامی و حکم روادید دارد

کریمی خو، گفت: با توجه به حذف ویزا برای سفر زیارتی اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح برای تمامی زوار اربعین الزامی و در حکم روادید تلقی می‌شود.

سعید کریمی‌خو  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره به آغاز راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: پیش ثبت‌نام متقاضیان شرکت در پیاده‌روی اربعین از تیرماه شروع شد و از ۲۳ مرداد ثبت‌نام قطعی آغاز و تا ۲۴ شهریورماه ادامه دارد.

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه، با بیان اینکه از زائرین اربعین حسینی می خواهیم که بدون ثبت نام در سامانه «سماح» به مرزها مراجعه نکنند، افزود: زائران با ثبت‌نام قطعی در سامانه سماح و پرداخت حق بیمه به مبلغ ۱۸ هزار تومان از مزایا و خدمات حمایتی بیمه‌ای از ۱۰ شهریورماه به بعد برخوردار خواهند شد.

 

وی خاطر نشان کرد: مدت اقامت زائران در کشور عراق تا ۱۰ مهرماه جاری است و همه زائرین تا پیش از تاریخ اعلام شده باید به کشور برگردند.

 

کریمی خو ،تصریح کرد: براساس توافقات بانک مرکزی در راستای تسهیل سفر و ارائه خدمات مناسب، مبلغ ۱۰۰ دلار ارز زیارتی یا ۱۵۰ هزار دینار عراقی از طریق بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات و همچنین صرافی‌های مجاز به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح در اختیار زوار قرار می‌گیرد. 

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه، اظهارکرد: توصیه ما به مردم این است که سفرشان را مدیریت کنند، مدت زمان سفرشان را کوتاه کنند و اگر امکان دارد تا قبل از فرا رسیدن روز اربعین به کشور بازگردند تا ما شاهد ازدحام جمعیت در روز اربعین نباشیم‌.

کد خبر 1212145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha