صنعت چاپ در جوامع نماد توسعه فرهنگی است

حسنی با اشاره به اینکه صنعت چاپ در هر جامعه ای نماد توسعه فرهنگی است، گفت: باید تلاش کنیم در استان در صنعت چاپ به خودکفایی برسیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با حضور در دفتر اتحادیه چاپخانه داران استان زنجان ضمن تبریک روز ملی صنعت چاپ اظهار کرد: چاپخانه و ایجاد این صنعت در ایران نماد توسعه فرهنگی می باشد.

 

امراله حسنی به ارتقای سطح زیر ساخت های صنعت چاپ در استان زنجان تأکید کرد و افزود: امروز صنعت چاپ وارد مرحله نوینی از زیر ساخت شده است و ضروری است ماشین آلات این صنعت بروز شود، زیرا امکانات موجود پاسخگوی نیاز مردم نیست و از این لحاظ نباید اقلام چاپی استان در دیگر استان ها انجام شود زیرا باعث خروج سرمایه و اتلاف زمان می شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: ما باید در حوزه صنعت چاپ ملی بیاندیشیم و استانی عمل کنیم تا در همه ابعاد صنعت چاپ به خودکفایی برسیم.

 

وی اظهار داشت: ما باید نگاه کاسب کارانه به حوزه چاپخانه ها را با بروز نمودن آنها و مجهز کردن به تکنولوژی نوین و پرورش نیروی متخصص چه به لحاظ فنی و همچنین مدیریتی عوض کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در پایان با توجه به در پیش بودن روز صنعت چاپ از برگزاری مراسم ویژه و تقدیر از فعالان این حوزه خبر داد.

کد خبر 1212147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha