تلاش داریم  تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه ها مطالبه عمومی شود

نوری با بیان اینکه اجرایی شدن کامل سند اسلامی شدن دانشگاه ها را پیگیریم، گفت: در دولت سیزدهم با توجه به شاخصه مسئولیت پذیری دولت، فرصت ویژه ای برای جریان انقلاب جهت تحقق آرمان های انقلاب فراهم آمده، غفلت وسستی دراین زمینه زیبنده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «شهرام نوری» امروز(۱۲شهریور) در نشست خبری با موضوع اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها با بیان اینکه در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه کربلا هم افزایی بین اقشار بسیج را عهده دار هستیم،  اظهار کرد: هرقشری که در یک جامعه هدفی مشغول به انجام فعالیت است بسیج تخصصی به یاری شان می آید.

 

مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه کربلا به منویات رهبری درخصوص اسلامی شدن دانشگاه مبنی براینکه «علم همراه است با دین؛ هر کسی صادقانه با دانش برخورد کند، ایمان دینی در او رشد پیدا می‌کند؛ هم چنان که دانش، همدوش است با فضایل اخلاقی و با احساس تعهد؛ این طبیعت دانشگاه است» اشاره و بیان کرد: همچنین امام راحل فرمودند دانشگاه مبدا همه تحولات است .

 

وی با بیان اینکه گفتمان اسلامی شدن دانشگاه ها و مطالبات که مسئولین برای تحقق این مهم دارند را پیگیریم، گفت: در دولت سیزدهم با توجه به شاخصه مسئولیت پذیری، فرصت ویژه ای برای جریان انقلاب برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی فراهم آمده است و غفلت و سستی در این زمینه زیبنده نیست.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه سند اسلامی شدن دانشگاه ها ۴محور دارد، اظهار کرد: این سند در سال۱۳۹۲تدوین و تصویب شد.

 

«حبیب حلیمی» با بیان اینکه به فرموده امام راحل دانشگاه کارخانه انسان سازی است،گفت: اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه ها از دولت سیزدهم مورد انتظار است.

 

وی با بیان اینکه تمام منظومه فکری اسلام شامل جامعه شناسی، معرفت شناسی، هستی شناسی و... در سند اسلامی شدن دانشگاه ها تعبیه شده است، افزود: در قسمت آموزشی متون درسی مورد انتظار سندمی باشد.

 

حلیمی به فعالیت ۲هزار و ۸۰۰استاد بسیجی ساماندهی شده در استان اشاره کرد و افزود: دولت باید از ظرفیت این اساتید نخبه برای رشد و توسعه این خطه از شمال کشور بهره گیری شود‌.

 

وی با بیان اینکه در کل هستی دو گونه علم تشریح و تکوین داریم، ادامه داد: همه علوم از این دیدگاه علم دینی و الهی است.

 

حلیمی با بیان اینکه در دانشگاه هنوز رویه نشد تهذیب نفس قالب شود، گفت: غرب بحث حجاب و عفاف را به صورت یک رویه در افکار ملت ایران درحال تزریق است که می طلبد دانشگاه در بحث عفاف و حجاب به دنبال رویه شدن رعایت این واجب الهی باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: مطالبه ما از وزارت علوم پیگیری و تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه ها است.

 

حلیمی ادامه داد: مقصود از آن هم فقط یک سری از نماد ها و الگوهای ظاهری نیست و این سند باید در تمامی بخش ها اجرایی شود.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در خاتمه این نشست با بیان اینکه خروجی دانشگاه ها باید شهید چمران ها باشد، اظهار کرد: رویه دانشگاه ها باید تربیت شهید چمران ها باشد.

 

«محمد تقی زاده» با بیان اینکه اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه ها دغدغه سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا است، گفت: استان مازندران یک استان پرتعداد دانشگاه در کشور به شمار می رود.

 

وی با بیان اینکه تلاش داریم برای اجرای این سند در کشور پیشقدم و الگو باشیم، افزود: بخشی از این سند در دست اجراست و مطالبه ما اجرای کامل و دقیق این سند در دانشگاه های استان است.

 

تقی زاده به برخی رویه های نادرست در دانشگاه ها و سنگ اندازی برخی از مسئولین برای مقابله با اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: تلاش داریم مسیر را محکم تر و با نگاه به ظرفیت ها، آسیب ها، فرصت ها و با حرکتی جدی تر ادامه دهیم.

 

وی با بیان اینکه دو شان در حوزه مطالبه گری برای عملیاتی شدن این سند مدنظر داریم، اظهار کرد: دغدغه هایی بین اساتید دانشگاه های استان برای اجرایی شدن این سند وجود دارد و برای استمرار این دغدغه مندی ها باید مسئولین مشکلات دانشگاه ها به طور نمونه در بحث خوابگاه دانشجویی، حقوق اساتید و ... را مرتفع کنند.

کد خبر 1212154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha