مادی گرایی، عامل خوشبختی نیست/ خیرخواهی از عوامل خوشبختی

شفیع پور مطلق، با اشاره به عوامل خوشبختی گفت: مادی گرایی و دارایی عامل اساسی خوشبختی افراد نیست.

«فرهاد شفیع پور مطلق» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به عوامل موثر در خوشبختی انسان اظهارداشت: بعضی از مردم برای رسیدن به این جایگاه به دنبال فرصت های مالی و اقتصادی و ظاهر سازی می روند.

 

استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه اجتماعی افزود: مادی گرایی و دارایی عامل اساسی خوشبختی افراد نیست و چه بسیار افرادی که با وجود تمکن مالی اما آرامش نداشته و در سختی و مشکلات هستند.

 

وی ادامه داد: دوستی و محبت با همدیگر با پول و دارایی میسر نشده و نیازمند نگاه منطقی و خردمندی است و کسانی که چنین توانایی را نداشته باشند دارایی هم برای آنان سودی نخواهد داشت.

 

شفیع پور مطلق با بیان اینکه برای ظاهر سازی نباید خود را به دردسر انداخت، تصریح کرد: برخی با دریافت وام و قرض از دیگران به دنبال ظاهر سازی و عوامل فریبی برای رسیدن به خوشبختی هستند در حالی که آرامش خود را نیز از بین می برند.

 

وی اضافه کرد: کار و تلاش برای کسب منفعت و ثروث مشکلی ندارد اما نباید بخش های دیگر زندگی را مختل کند و بسیاری از افراد در چنین وضعی عدالت برپا کرده اند.

 

خیرخواهی از عوامل خوشبختی

 

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه خردمندی از عوامل خوشبختی است، تصریح کرد: خیرخواهی برای جامعه و گذشت و ایثار در جامعه و کمک به هم نوعان در پیشرفت و سعادتمندی موثر است.

وی اضافه کرد: آنان که خیرخواه دیگران شده اند برای خودشان نیز فرصت های خوبی فراهم خواهد شد و بر دل مردم حکومت خواهند کرد.

 

شفیع پور اضافه کرد: شخصیت آیت الله ناصری به دلیل حکومت بر دل ها و خیرخواهی برای مردم پیش آحاد جامعه محبوب شده و اینگونه مردم در تشیع جنازه شرکت حماسی داشتند.

کد خبر 1212219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha