طرح های مبارزه با زمین خواری نیازمند ضمانت اجرایی است/۷۵درصد تسهیلات بانک ها در جیب  صاحبان قدرت

حسینی پور گفت: اراده ملی برای جلوگیری از تغییر کاربری باید وجود داشته باشد تا کسی به خود حق دخالت، نفوذ و وساطت برای عدم برخورد با متخلفان ندهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز(۱۲ شهریور) در نشست کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری که در سان شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه امید است جمع بندی خوبی در این نشست صورت گیرد و تصمیمات ارزشمندی به نفع مردم شریف استان رقم بخورد، اظهار کرد: پیشگیری از زمین خواری و مقابله با زمین خواری مورد انتظار است .

 

استاندار مازندران با بیان اینکه در طول این سال ها گزارشات خوبی در راستای مبارزه با زمین خواری جمع شده، گفت: همه دستگاه ها برای ورود به میدان عمل انگیزه دارند و بعد از ابلاغ دستور رئیس جمهور محترم، سپاه کربلا به صورت خودجوش پای کارآمد.

 

وی درخصوص اهمیت برخورد با متخلفین در حوزه زمین خواری، افزود: جلسات متعددی با تصمیات بیشمار در استان تاکنون برگزار و اتخاذ شده که متاسفانه در میدان عمل دیده نشد چرا مه نفع مردم در ایت تصمیمات دیده نشد برای همین خروجی درستی ندارند.

 

حسینی پور به نفوذ جریاناتی متعددی در حوزه زمین خواری در سیستم های اداری اشاره و بیان کرد: متاسفانه افراد موثر و ذی نفوذ جلوی تخریب ساخت و ساز های غیر مجاز را می گیرد و  تلاش دارند به جای تخریب اماکن طرحی در آنجا ایجاد شود تا تخریب نشود.

 

وی با بیان اینکه نیازمند اراده ملی در برخوردبا زمین خواران هستیم،‌گفت: باید قوانینی باشد که بتوان افراد ذی نفوذی که می خواهند جلوی تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز را بگیرند را همراه متخلفین را مجازات کرد.

 

حسینی پور با بیان اینکه در گذشته با تصرف‌هایی که از سوی گردن کلفت‌ها و دانه درشت‌ها صورت گرفت، برخوردی نشده است و باید مصوبات کارگروه مبارزه با زمین خواری، ضمانت اجرایی داشته باشد، اظهار کرد: در این سال ها هرآنچه که تخریب شد به مردم روستایی و کشاورزان اختصاص داشت انگاری که فتح الفتوح شده است اما هنوز نتوانستیم با صاحبان قدرت مقابله و برخورد جدی شاهد باشیم.

 

وی با اشاره به منویات رهبری مبنی براینکه در ذیل برگ سبز مازندران فقر عمیقی نهفته است، گفت: علاوه بر روستاهاف شهرها نیز دچار فقر هستند. ویلاهای تهرانی ها نشان رونق مازندران نیستغ مردم استان در فقر بسر می برند.

 

حسینی پور به عقب ماندگی بخش چهاردانگه با تقدیم ۲۲۰ شهید به انقلاب اسلامی، افزود: مردم این منطقه با این پیشینه هنوز راه آسفالته ندارند.

 

وی به مهاجرت مردم ایران به دلیل خشکسالی به استان مازندران اشاره کرد و گفت: از چهارشنبه تا پایان هفته برای آمد و شد به مازندران با ترافیک سنگین مسافران غیر بومی مواجه ایم و هنوز معطل یک بزرگراه هستیم.

 

حسینی پور با بیان اینکه ایام نوروز در مازندران ۲۲میلیون مسافر ۳۲هزار میلیارد تومان کارت کشیدند و تمامی این پول ها با حساب های پنهان به بانک های تهران بازگشت داده شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم کشاورزی را حفظ کنیم با این اقدامات پنهان نمی شود موفق بود.

 

وی با بیا ناینکه اگر آسیب ها در طرح ها شناسایی و رفع نشود آن طرح محکوم به شکست خواهد بود، گفت: ذیل کارگروه باید کمیته ای متشکل از اعضای کارگروه و نمایندگانی از استان مازندران باشند تا راهکارهای اجرایی احصاء شود و نقاط قوت و ضعف رصد و بررسی شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه مازندران صنایع مادر ندارد، افزود: در این ۴۳سال بعد از انقلاب هرسال علی رقم همه بدبختی هایی که سر استان آوردند مردم استان خودجوش پای کار هستند و در کشاورزی رشد داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه اولویت اول استان کشاورزی اما ۷۵درصد تسهیلات بانک ها به ساخت و ساز گردن کلفت هایی که در استان دارند اختصاص داده شد، گفت: شخصا بعنوان استاندار اختیاز توزیع بنزین بین کشاورزان را ندارم. متاسفانه سوخت کشاورزی با چالش هایی مواجه است.ستاد قاچاق کالا مصوباتی ارائه کرده و استان اختیاری در توزیع سوخت کشاورزی ندارد. این به ضرر کشاورزی مازندران است.

 

حسینی پور به مشکلات طرح ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: باید ۵۳هزار مسکن بسازیم اما بلند مرتبه سازی را در استان متوقف کردند.

 

وی بیان کرد: تمام دستگاه های دولتی صدها هکتار مرغوب ترین زمین که می تواند مورد استفاده بخش گردشگری باشد را دیوار کشی کردند و کسی جرأت نفوذ در این بخش ندارد،‌ادامه داد: در مسئله آزادسازی سواحل بخشی از وزارتخانه ها و سازمان ها دشمن ما شدند.

 

حسینی پور با بیان اینکه قوانین کنونی در بخش مبارزه با زمین خواری بازدارنده نیست، گفت: در دنیا با جریمه های سنگین بسیاری از مشکلات خود را مرتفع کردند.

 

وی با بیان اینکه قانون و امکانات برای ایستادن جلوی زمین خواران و جنگل خوران وجود ندارد، خاطرنشان شد: مصوبات کارگروه باید به تصویب سران سه قوه برسد.

کد خبر 1212254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha