لزوم محرومیت زدایی در فارس در عرصه های بیکاری، اعتیاد، طلاق و ناکارآمدی اقتصادی

سردار حزنی گفت: سال گذشته، سپاه استان فارس، مقام برتر حوزه محرومیت زدایی در میان سایر استان ها را به خود اختصاص داد و محرومیت زدایی در فارس باید بیشتر بر بیکاری، اعتیاد، طلاق و ناکارآمدی اقتصادی معطوف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «ضیا الدین حزنی»، امروز (شنبه 12 شهریور) در آئین تجلیل از فعالان عرصه محرومیت زدایی استان فارس گفت: سال گذشته، سپاه استان فارس، مقام برتر حوزه محرومیت زدایی در میان سایر استان ها را به خود اختصاص داد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران افزود: چهار هزار و 516 مسجد در فارس وجود دارد که این رقم با سایر اماکن مذهبی این استان به بیش از 9 هزار مکان مقدس می رسد و به ازای هر 500 نفر یک مسجد موجد دارد و در فارس چندان نیازمند ساخت مسجد نیستیم اما در حوزه عمرانی بیش از 11 هزار پروژه عمرانی و حدود 40 هزار پروژه غیر عمرانی انجام شده که در حوزه های احداث و ترمیم مسکن محرومان، آبرسانی شرب، بهسازی سیستم دفع فاضلاب، احداث سرویس های بهداشتی مناطق محروم، احداث و تعمیر مجموعه های ورزشی و ... از جمله پروژه های عمرانی است.

وی اضافه کرد: بیکاری، اعتیاد، طلاق و ناکارآمدی اقتصادی از عمده ترین مشکلات است که باید عمده فعالیت های محرومیت زدایی استان بر آن معطوف شود.

سردار حزنی تاکید کرد: در محرومیت زدایی زمانی موفق هستیم که شاهد تحرکت بیشتر مسئولان در عرصه محرومیت زدایی، توجه به گروه های دانش بنیان، راه اندازی گروه های جهادی آموزش محور در زمنیه های مبارزه با تهدیدات اجتماعی و ... باشیم.

وی تصریح کرد: برای محرومیت زدایی در عرصه هایی مانند شناسنامه کردن مناطق محروم، حل اختلافات قبیله ای و طایفه ای، ارائه راهکار های میان بر در حل مشکلات فقر، راه اندازی بیمارستان های صحرایی، شناسایی و سامان دهی ظرفیت های گروه های جهادی و ... باید عمل کنیم.

کد خبر 1212307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha