فراخوان اولین سوگواره ملی عکس «روایت عاشقی» منتشر شد

اولین سوگواره ملی عکس «روایت عاشقی» با هدف انعکاس هرچه بیشتر این رویداد بزرگ مذهبی از طریق ثبت تصاویر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگر خبرگزاری شبستان از اهواز، با توجه به فرارسیدن ماه محرم و حرکت کاروان‌های عزاداری به سمت کربلای معلی، معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با هدف انعکاس هرچه بیشتر این رویداد بزرگ مذهبی از طریق ثبت تصاویر، اولین سوگواره ملی عکس «روایت عاشقی» را در 2 بخش آزاد و بخش ویژه برگزار می‌کند.

 

این سوگواره در محورهای کاروان‌های پیاده‌‌روی، کودکان و سالمندان در پیاده‌روی اربعین، عزاداری روز اربعین در بین‌الحرمین، پیاده‌روی زائران خارجی، نگاه آزاد و خلاقانه به اربعین برگزار می‌شود.
 

بخش ویژه این سوگواره شامل تک عکس است و فقط عکس‌هایی پذیرفته می‌شود که در جغرافیای استان خوزستان ثبت و تولید شده‌اند و محور موضوعات این بخش پایتخت موکب‌ها، موکب‌های پذیرایی در خوزستان، خدمت‌رسانی به زائران در موکب‌ها است.

 

رویکرد جشنواره، مستند گرایانه است و شرکت در مسابقه برای همه‌ عکاسان و علاقه‌مندان از سراسر کشور آزاد بوده و محدودیت سنی ندارد و هر عکاس می‌تواند حداکثر با 10 قطعه عکس (در مجموع 2 بخش 20 قطعه) در مسابقه شرکت کند. عکاس مجاز است در 2 بخش مسابقه شرکت کند و استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای، غیرحرفه‌ای و موبایلی برای عکاسی آزاد است.


دستکاری و ویرایش ساختاری در عکس‌ها مجاز نیست و عکاسان تنها می‌توانند در حد استانداردهای پذیرفته شده عکاسی مستند و فتوژورنالیسم اقدام به ویرایش و ادیت عکس‌ها کنند. ویرایش عکس باید به گونه‌ای باشد که امانت و صداقت در محتوا و زمینه عکس حفظ شود و به اصالت تصویر خدشه وارد نکند. اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی در عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل قبول است. تشخیص نهایی این مساله به عهده دبیرخانه است.

 

آثار باید به صورت Jpeg ارسال شوند و اندازه ضلع بزرگ 2000 پیکسل باشد و عکس‌های ارسالی، نباید دارای امضا عکاس، پاسپارتو، قاب، واتر مارک و لوگو باشند.

 

ارسال اثر به مسابقه، به منزله‌ اعلام مالکیت معنوی اثر و همچنین پذیرش شرایط و مقررات مسابقه است. دبیرخانه‌ مسابقه، آثار منتخب را با ذکر نام عکاس، در نمایشگاهی ارائه می‌كند. 

 

برگزارکننده حق دارد از آثار پذیرفته شده (با رعایت حقوق معنوی صاحب اثر) در امور غیرتجاری استفاده کند و در صورتی که از این محل منفعت مالی حاصل شود، برگزارکننده با عقد قرارداد و کسب رضایت صاحب اثر نسبت به انتشار، اقدام خواهد کرد.

 

پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر به بخش مسابقه، فایل خام یا فایل اصلی عکس ثبت شده توسط دوربین و تلفن همراه، از عکاس مطالبه می‌شود و بدیهی است تحویل ندادن سایز مناسب در مهلت مقرر، منجر به حذف عکس از مسابقه خواهد شد.

 

مشخصات عکاس (نام و نام خانوادگی، شماره ملی و آدرس)  و اطلاعات مکانی عکس‌ها در یک فایل word همراه عکس‌ها ارسال شود. حتما قید شود که عکس‌های ارسالی در کدام بخش ( آزاد یا بخش ویژه) مورد داوری قرار گیرد.


دبیر اجرایی این سوگواره بر عهده محمدآهنگر است و هیات داوران را حسین جلودار، احمد تاجی، اسحاق آقایی تشکیل می‌دهندو همچنین عوامل اجرایی حمیدرضا بهوندی، جمال زبیدی، امین زربخش، بهناز جوشن، حدیث سبزعلی زاده هستند.

 

آخرین مهلت ارسال آثار 5 مهرماه 1401 و آیین اختتامیه آبان ماه خواهد بود و به همه‌ افرادی که آثار آنها به نمایشگاه راه می‌یابد، گواهی‌ شرکت در نمایشگاه اهدا خواهد شد.

 

علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌های خود را به صورت فایل از طریق واتساپ به شماره  09355594210 ارسال کنند و اطلاع‌رسانی از طریق صفحه اینستاگرام  REVAYATE_ASHEGHI انجام می‌شود.

 

جوایز بخش آزاد و ویژه در هر بخش نفر اول: تندیس مسابقه، لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون تومان، نفر دوم: تندیس مسابقه، لوح تقدیر و مبلغ چهارمیلیون تومان و نفر سوم: تندیس مسابقه، لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون تومان است و به هر عکس راه‌یافته (به غیر از عکس‌های حائز رتبه و شایسته تقدیر) مبلغ 200 هزار تومان حق‌التألیف پرداخت خواهد شد.

 

کد خبر 1212311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha