مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با اشاره به کاهش فشار آب شهر خانلق شیروان گفت: آب تولید شده شهر خانلق بیشتر از مصارف استاندارد است.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: آب تولید شده شهر خانلق بیشتر از مصارف استاندارد است ولی به علت انشعابات غیرمجاز و مصارف غیرمتعارف بعضی از روزها در مناطقی از شهر خانلق با کاهش فشار مواجه می شوند.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان عنوان کرد: با توجه به عدم تحویل آب از سد بارزو و کاهش چشمگیر دبی چاه خانلق شیروان از 25 لیتر به 10 لیتر در ثانیه، امور آب و فاضلاب نسبت به وارد مدار کردن دو حلقه چاه اقدام کرد که از شهروندان تقاضا می شود تا در مصرف آب صرفه جویی کنند.

 

رمضانی با بیان اینکه 38 فقره از انشعابات غیرمجاز آب شناسایی و قطع شد، خاطرنشان کرد: از مشترکین شهر خانلق انتظار می رود با مصرف بهینه، همکاران را در امر خدمات رسانی یاری کنند.

 

وی با بیان اینکه برداشت آب در این روزهای گرم در برخی از روستاها به سه برابر گذشته افزایش یافته است و باید این شرایط مدیریت شود، تصریح کرد: انشعابات غیرمجاز آب در نقاط مختلف شهری و روستایی خراسان شمالی علاوه بر اینکه حقوق سایر شهروندان را تضییع می‌کند، با برداشت بی رویه خدمات رسانی در حوزه آب شُرب را مختل کرده و به منابع آبی نیز آسیب می‌زند.

 

وی اضافه کرد: ۱۳۱ روستا از ۱۵۴ روستای شهرستان شیروان تحت پوشش اداره آب و فاضلاب قرار دارد و ۲۳ روستا نیز به صورت خودگردان و از آب چاه و چشمه استفاده می کنند.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان بیان کرد: ۹۴.۷ درصد جمعیت روستایی شهرستان شیروان تحت پوشش اداره آب و فاضلاب قرار دارند و ۲۰ هزار و ۱۴۷ مشترک روستایی از خدمات آب شرب برخوردارند.

کد خبر 1212454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha