بازگشایی مرزباشماق برای تردد زائران فرصتی برای تقویت اخوت و برادری با عراق است

زارعی کوشا گفت: اقلیم کردستان عراق هم آمادگی برای میزبانی زائران اباعبدالله‌الحسین وجود دارد که فرصتی برای تقویت کارهای فرهنگی و معنوی و اخوت و برادری با عراق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» صبح امروز (یکشنبه ۱۳ شهریور) در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته با اقدامات تبلیغی روبرو بوده‌ایم که نشان می‌دهد گرامیداست‌ها در این ایام ضرورت داشته است.

استاندار کردستان بیان کرد:  امروز دشمن از کم توجهی نسبت به آرمان‌ها سوءاستفاده می‌‌کند و نسل جدید را با مفاهیم و گذشته‌هایی که خود می‌پسندد، گمراه می‌کند.

وی اضافه کرد: باید در این ایام بیشتر به محتوا توجه کنیم تا نسلی که جنگ را تجربه نکردند با تلاش رزمندگان و شهدا آشنا شوند و رشادت‌های دوران جنگ تحمیلی را بشناسند.

زارعی کوشا تصریح کرد: آغاز سالتحصیلی با روزهای هفته دفاع مقدس مصادف است و باید از این فرصت برای آشنا کردن دانش‌آموزان با مفاهیم دوران دفاع مقدس آشنا کنیم و ابهامات نسل جوان را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: آماج تهاجم سنگین رسانه‌ای و تبلیغی دشمن هستیم و با نسلی که با حقایق فاصله دارند مواجه هستیم بنابراین رسالت بزرگی نسبت به نسل امروز و نسل فردا داریم که باید بدرستی انجام شود.

استاندار کردستان محتوای مراسم را مهمتر از برگزاری مراسم دانست و اضافه کرد: محتوا باید در دل و جان مخاطب بنشیند و اجازه ندهیم برخی تفکرات وابسته ‌روشن‌نما فضای مدارس و دانشگاهها را بگیرد‌.

زارعی کوشا افزود: هزاران صفحه فضای مجازی برای تطهیر رژیم پهلوی بی‌آبرو تشکیل شده در حالیکه هر گوشه این رژیم را یادآوری کنیم فقط ذلت بوده است.

وی تاکید کرد: فرمانداران جلسات هماهنگی دفاع مقدس را با رویکردها و برنامه‌های مختلف برگزار کنند و در هر شهرستانی ظرفیت‌های هنری بسیاری داریم که می‌توان برای تبیین دفاع مقدس با استفاده از ابزار هنر بهره برد.

استاندار کردستان گفت: باغ موزه دفاع مقدس نیز پیگیر خواهیم بود تا اعتبارات تخصیص یابد و برای تکمیل یادمان‌ها نیز اعتبارات در نظر گرفتع شده را برای تخصیص پیگیر خواهیم شد.

وی اضافه کرد: بازگشایی مرزباشماق برای تردد زائران اربعین افتخاری است که نصیب استان کردستان شده و نهادها و ادارات پای کار آمده‌اند و در اقلیم کردستان عراق هم آمادگی برای میزبانی زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) وجود دارد که فرصتی برای تقویت کارهای فرهنگی و معنوی و اخوت و برادری با عراق است.

زارعی کوشا اضافه کرد: روز گذشته از یادمان شهید سلیمانی که در کشور عراق در حال طراحی و اجراست بازدید کردیم و نخستین استانی هستیم که کاروانی را برای بازدید از این یادمان اعزام خواهیم کرد.

استاندار کردستان اعلام کرد: کردستان نیز در اجرای این یادمان نقش خواهد داشت و سهم خود را ادا خواهد کرد.

کد خبر 1212488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha