آمادگی هتل های قصرشیرین برای پذیرش زوار حسینی

صابر گفت: با توجه به اینکه از نظر زیرساخت های گردشگری هیچ مشکلی در شهرستان قصرشیرین نداریم لذا هتل های قصرشیرین آمادگی کامل برای پذیرش زوار حسینی را دارند.

«علی صابر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به آغاز حماسه اربعین حسینی و تردد زوار، گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه از دیرباز به عنوان دروازه عتبات عالیات میزبان زائران امام حسین (ع) بوده اکنون نیز مراکز اقامتی همچون گذشته تمام امکانات و تجهیزات خود را برای پذیرایی از زائران فراهم کرده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مراکز اقامتی استان کرمانشاه از جمله هتل‌ها، مهمانپذیرها و مسافرخانه‌ها آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی(ع) هستند، افزود: در سال ۱۳۹۸ پس از سال ها به دلیل امنیتی که آنسوی مرز برقرار شده بود، مرز خسروی دوباره بازگشایی شد و  هتل ها هم فعالیت خود را از سر گرفتند، اما متاسفانه شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزها دوباره این هتل ها را به تعطیلی کشاند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال پس از سال ها رکود، به دلیل بازگشایی مجدد مرز خسروی، فعالیت این هتل ها از سرگرفته شده و هم اکنون از ۱۰ هتلی که در این شهرستان قرار دارد، هشت هتل آماده پذیرش زوار هستند.

صابر  با بیان اینکه روزانه حدود ۱۵۰۰ زائر از مرز خسروی عبور می کنند که اقامت بخشی از آنها در هتل های قصرشیرین است، تصریح کرد: علاوه بر هشت هتل، یک واحد پذیرایی هم با ظرفیت ۲۰۰نفر میزبان زوار هستند.

معاون گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای معرفی  کرمانشاه به مردم سراسر کشور است، اظهار کرد: مدیران شهرستان‌ها در راستای تقویت گردشگری مذهبی و معرفی استان بیشترین بهره را از این فرصت ببرند.

 

کد خبر 1212528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha