کنگره اربعین حسینی  نمایش اهتزاز علم ولایتمداری ملت های مسلمان است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه کنگره اربعین حسینی نمایش اهتزاز علم ولایتمداری ملت های مسلمان است، گفت: برگزاری سوگواره هایی مانند علمدار کربلا نشان دهنده تبعیت از ولایت و ولایتمداری ملت ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در  هشتمین سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام  اظهار کرد: تقارن برگزاری سوگواره علمدار کربلا که مصادف با شروع کنگره اربعین و خدمتگزاری مردم استان ایلام به زائران ابا عبد الله الحسین(ع) است را شکر می گوییم.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» افزود: در جنگ های قدیم بالاترین نقش علمدار لشکر برعهده داشت و طبیعتا قوی ترین و صبور ترین فرد را به عنوان پرچمدار انتخاب می کردند و تا زمانی که این پرچم در دست پرچمدار در اهتزاز بود نشان پایداری و استقامت لشکر بود و اگر این پرچم بر زمین نهاده می شد نشان شکست بود.

 

وی با بیان اینکه با بیان اینکه حضرت امام صادق(ع) به وفاداری و تسلیم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در برابر ولایت شهادت می دهد که تا زمانی که دست و جان در بدن داشت از پرچم ولایت پاسداری و در اهتزاز بود، ابراز کرد: زیبایی عاشورا و کربلا در این بود که ائمه اطهار (ع) فرهنگ پاسداری از این حادثه عظیم را فراگیر و مردمی کردند و اینکه امروز پس از ۱۴۰۰ سال سوگواره ملی علمدار کربلا برگزار می شود نشان از تبعیت از ولایت است.

 

امام جمعه ایلام  یادآور شد: امروز برگزاری اربعین حسینی نشانگر این است که همه با شرکت در این راهپیمایی اعلام می کنند که اگر من بودم در کربلا نمی گذاشتم این علم بر زمین بماند، عاشورا لحظه به لحظه امتداد دارد و ما امروز از رزمندگان این جبهه هستیم و اعلام می کنیم که آماده یاری کردن شما اهل بیت(ع) هستیم، این آمادگی با مال و جان و یا برگزاری چنین سوگواره هایی بیان می کنیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: این خط ماندگار تولی  و تبری در فرهنگ ماست که طرفداران جبهه حق و جبهه باطل را از هم جدا می کند، آنهایی که طرفداران جبهه حق هستند اعلام بیزاری از دشمنان دارند و هر گز در صف آنها و در کنار آنها قرار نمی گیرند و جبهه واحدی  را به عنوان پیروان مکتب  سید و سالار شهیدان تشکیل میدهند  که این زیبایی کربلا و عاشورا و حسین بن علی(ع) است که در طول قرن ها طرفداران خود را منسجم نگه داشته است.

 

وی بیان کرد: این بعد سیاسی مقاومت طرفداران امام حسین (ع) است که در برابر دشمن صف آرایی می کند، جمعیت پراکنده و متفرق تشییع در کشور ها و قاره های مختلف به سان دانه های تسبیح در کنار هم قرار می دهد و قدرت جهان اسلام و تشییع را در کنار هم قرار داده و امت واحده را  از ملیت های مختلف تشکیل می دهد.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد:  وحشت دشمنان هم از این است که برای برگزاری کنگره عظیم اربعین سنگ اندازی و هزینه می کنند  اما وحدت دیرینه شیعه و تبعیت از اهل بیت (ع) چیزی نیست که با این نقشه دشمنان از بین برورد و بلکه بر عکس خواهد شد، هر چه تهدید دشمن بیشتر شود، وحدت حسینی شیعیان بیشتر خواهد شد، مشارکت بیشتری در رابعین خواهند داشت و منتقم خون شهدا خواهند بود

 

 



 

 

 

کد خبر 1212576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha