نمره قابل قبولی را به عملکرد دولت در یک سال گذشته می دهیم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به عملکرد دولت گفت: نمره قابل قبولی را به عملکرد دولت در یک سال گذشته می دهیم.

علیرضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به عملکرد یک ساله دولت گفت: یکی از مواردی که مجلس کمک کرد و دولت هم در این قسمت همراهی داشت، بحث اصلاح شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی بود. با تصویب این قانون دست وزارت جهاد کشاورزی باز شد و این قانون کمک کرد که ما تولید داخل را افزایش دهیم. در مورد تولید داخل نسبت به سال قبل افزایش داشتیم، بر فرض مثال ما گندم را اوایل سال گذشته کیلویی 2500 تومان می خریدیم و هفت ماه یا 9 ماه بعد از خرید به کشاورز پرداخت شد و برای همین رغبتی برای اینکه گندم بکارد، نداشت. با تصویب این قانون این اصلاحات انجام شد و انتهای سال گذشته یازده هزار و 500 تومان تعیین شد و این انگیزه ای برای کشاورزان شد که هم به سمت تولید کالای اساسی و گندم بروند و هم اگر گندمی کشت می کرد به دولت بفروشد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت امسال هفت و نیم میلیون تن گندم را از کشاورزان خرید در صورتی که سال گذشته 4 میلیون تن بود و مابقی را دولت مجبور شد واردات انجام دهد. در واقع با یک کار تعاملی دولت و مجلس توانستیم از واردات بی رویه کالای اساسی که گندم است، جلوگیری کنیم.

 

وی ادامه داد: ما اگر سیاست ها را اصلاح کنیم در بلندمدت می توانیم به خودکفایی برسیم.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت در پرداخت ها به کشاورزان خوب عمل کرد و در این بخش نمره خوبی به دولت می دهیم و با توجه به مجموعه عملکرد دولت نمره قابل قبولی در طول یک سال گذشته به دولت می دهیم.

کد خبر 1212601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha