تاکنون زمینه آزادسازی ۸۴ زندانی با مشارکت آستان قدس رضوی فراهم شده است

ابراهیمی گفت: با همت و مشارکت آستان مقدس حضرت رضا (ع) و دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان فارس در پویش نذر امام رضا (ع) از ابتدای تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸۴ نفر از زندانیان، ۵۵ نفر زن و ۲۹ نفر مرد از زندان های فارس آزاد شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی»، امروز (یکشنبه ۱۳ شهریور) در مراسم گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد که با مشارکت آستان قدس رضوی، ستاد دیه و اداره کل زندان های فارس و با حضور تعدادی از خیرین و خادمیاران آستان قدس در اداره کل زندان ها برگزار شد، گفت: با همت و مشارکت آستان مقدس حضرت رضا (ع) و دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان فارس در پویش نذر امام رضا (ع) از ابتدای تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸۴ نفر از زندانیان، ۵۵ نفر زن و ۲۹ نفر مرد از زندان های فارس آزاد شده اند.

مدیرکل زندان های فارس افزود: کل بدهی این افراد ۳۲۷ میلیارد ریال بوده است که مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال از شکات رضایت اخذ شده است و ۱۴ میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال اعسار زندانیان توسط مراجع قضایی پذیرفته شده است مبلغ سه میلیارد و 412 میلیون ریال نیز توسط خود زندانیان تامین شده است.

وی اضافه کرد: آستان قدس رضوی برای آزادی این تعداد زندانی ۲۸ میلیارد و پانصد و پانزده میلیون ریال پرداخت کرده‌ است و ستاد دیه استان فارس نیز از منابع مختلف ۶۳ میلیارد و سیصد و پنجاه و نه میلیون ریال پرداختی داشته است.

مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: اخذ گذشت رضایتمندانه از نقاط مختلف استان و سایر استان ها، پرداخت بخشی از بدهی زندانیان با مشارکت ستاد دیه استان فارس، اعزام تعدادی از خانواده زندانیان زیر پوشش انجمن حمایت و زندانیان آزاد شده به مشهد مقدس، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال زایی زندانیان پس از آزادی از زندان، از اقدامات شاخصی است که توسط آستان قدس و خادمیاران انجام شده است.

ابراهیمی اظهار داشت: تعداد بالغ بر ۸۵۰ نفر زندانی محکوم مالی غیر عمد هنوز در زندان های استان چشم به راه دستان سخاوتمند خیرین عزیز و همچنین شکات پرونده ها هستند که تا آنجایی که امکان دارد شکات از بخشی از حقوقشان گذشت کنند و مابقی را هم از خیرین استان استدعا داریم کمک کنند تا بتوانیم مشکل این افراد رو حل تا از زندان های استان آزاد شوند.

مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: بدهکاری ۸۵۰ نفر زندانی، بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است که با رایزنی‌هایی که همکاران ما در واحد مددکاری زندان ها و ستاد دیه استان انجام می دهند، درصدد بوده مبلغ قابل توجهی از شکات رضایت اخذ شود، مبلغی نیز توسط خیرین تامین شده و مابقی را در قالب تسهیلات بانکی به صورت قرض الحسنه و همچنین کمک‌های بلاعوض در صورت احراز استحقاق به آنان کمک کنیم، زمینه آزادی آنان فراهم خواهد شد.

ابراهیمی گفت: از این تعداد زندانی۳۰ نفر زندانی زن و ۸۲۰ زندانی مرد هستند جای مادران در زندان نیست و با توجه به جایگاه زن در خانواده که همچون ستون خیمه می ماند، استدعا داریم از خیرین بزرگوار و موسسات خیریه به کمک ما بیایند تا بتوانیم مشکلات این افراد رو حل کنیم که این امر باعث استحکام بنیان و کانون خانواده شده و تأثیر بسزایی در مدیریت خانواده و پیشگیری از تبعات سوء بعدی در خانواده ها می شود.

 

کد خبر 1212606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha