کنگره جهانی «محمد (ص)» در ترویج معارف نبوی موثر است

امامی گفت: فعالیت‌ های انجام شده در کنگره جهانی «محمد (ص)» قابل تقدیر و در راستای اهداف طرح ملی ترویج معارف نبوی موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید مجید امامی»، در سفر خود به شیراز و در دیدار با «حامد تقوایی»، دبیرکل کنگره جهانی «محمد (ص)» گفت: معرفت و بزرگداشت یاد و نام پیامبر اکرم (ص) و سیره ایشان از مهمترین ‌ت اصول قرآن و ائمه معصومان (ص) است و زمینه‌ سازی برای تکریم شخصیت و مقام حضرت محمد (ص) موجب ایجاد زمینه‌ معرفی قرآنی از پیامبر (ص) در سطح کشور می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود:  شورای فرهنگ عمومی کشور در اوایل اسفند سال گذشته برنامه‌ ملی «ترویج معارف نبوی در فرهنگ عمومی کشور» را تصویب کرد که برمبنای معارف اهل بیت (ع) و باهدف اعتلای بیش ‌از پیش نام و یاد پیامبر اعظم (ص) و گسترش سیره و سنن آن حضرت، اقدامات عمومی و موثری در قالب آن اجرا می شود.

وی اضافه کرد: فعالیت‌ های انجام شده در کنگره جهانی «محمد (ص)» قابل تقدیر و در راستای اهداف طرح ملی ترویج معارف نبوی موثر است  و پیشنهاد می دهیم این کنگره جهانی به عنوان مرکز محوری اجرای برنامه‌ ملی «ترویج معارف نبوی در فرهنگ عمومی کشور» تعیین شود.

امامی تاکید کرد: از ظرفیت‌ های رایزن‌های فرهنگی برای معرفی و گسترش فعالیت ‌های کنگره جهانی «محمد (ص)» باید استفاده کرد.

«حامد تقوایی»، دبیرکل کنگره جهانی «محمد (ص)» نیز در این دیدار گفت: کنگره جهانی «محمد (ص)» به‌ عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی‌ هنری در زمینهی پیامبر اکرم (ص) عمل می کند و خواستار همراهی بیشتر دستگاه ‌ها و نهادهای اجرایی در فعالیت های این کنگره هستیم.

کد خبر 1212619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha