لزوم همکاری حوزه علمیه جهت اقامه نماز جماعت صبح در زندان های خراسان جنوبی

عبدی گفت: در زندان های خراسان جنوبی نمازهای ظهر و شب به صورت جماعت اقامه می شوند و درخواست داریم تا حوزه علمیه استان با اعزام روحانیون به زندان ها جهت اقامه جماعت نماز صبح موافقت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی عبدی» امروز (13 شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان زندان ها دو بحث وظیفه نگهداری زندانیان با رعایت حقوق شهروندی و وظیفه بازپروری و اصلاح تربیت این افراد را بر عهده دارد.

 

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای برنامه قرآنی در دستور کار قرار دارد، افزود: در زندان های استان تعداد تلاوتی که وجود دارد شاید در مساجد استان نداشته باشیم.

 

وی ادامه داد: نماز جماعت در زندان های استان در ظهر و شب اجرا می شود و درخواست داریم تا حوزه علمیه استان برای اعزام روحانیون جهت اقامه نماز جماعت صبح در زندان های استان همکاری داشته باشند.

 

عبدی در خصوص اندرزگاه قرآنی در بیرجند گفت: این اندرزگاه اثرات خوبی در مجموعه زندان بیرجند گذاشته است و امیدواریم شاهد راه اندازی این اماکن در سایر زندان ها باشیم.

 

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در راستای انعقاد یک تفاهم نامه با حوزه علمیه استان یک اندرزگاه تحویل حوزه علمیه دادیم تا با تفکر و روانشناسی مذهبی و دینی آشنا شوند.

 

وی با بیان اینکه ۱۵ نفر از روحانیون در یکی از اندرزگاه های استان مشغول به تبلیغ دین هستند، افزود: در این اندرزگاه بیش از ۱۵۰ زندانی نگهداری می شوند و حدود یک ماه از زمان فعالیت این افراد می گذرد و یکی از وظایف اصلی روحانیت همین است تا این افراد را به مسیر درست بازگردانند.

 

عبدی عنوان داشت: امیدواریم با اجرای این برنامه ها شاهد کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم و تاثیر این اقدامات به کاهش ارتکاب جرم مجدد برگردد.

 

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰ اولویت در دستور کار سازمان زندان ها قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه دشمن به دنبال از بین بردن بنیان خانواده است اولویت بنده در این استان بحث همکار و خانواده های آنان است.

 

 

کد خبر 1212625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha