نفرات برتر ششمین سوگواره تعزیه «زرندیه» معرفی شدند

ششمین سوگواره تعزیه شهرستان «زرندیه» بامعرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «احمد جوانمرد» در مراسم اختتامیه ششمین سوگواره تعزیه که با حضور حجت الاسلام «سبزی» نماینده مردم شهرستان های «ساوه» و «زرندیه» در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام «مجدی زاده» امام جمعه «پرندک»، جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد، گفت: ششمین سوگواره تعزیه شهرستان «زرندیه» از هفتم تا یازدهم شهریورماه سال جاری در محله خورشیدآباد مامونیه برگزار گردید که با استقبال بسیار خوب مردم متدین و ولایتمدار مواجه شد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان «زرندیه» افزود: در این دوره از سوگواره ۹ گروه تعزیه خوانی از شهرستان زرندیه به همراه یک گروه میهمان از استان البرز حضور داشتند که به اجرای مجالس تعزیه متنوعی پرداختند.

 

وی با بیان اینکه داوری این دوره از سوگواره آقایان مسیح اله کریمی از هنرمندان پیشکسوت شهرستان ساوه، اسماعیل مجللی از هنرمندان صاحب نام شهرستان اراک مولف کتاب شبیه نامه و دکتر محسن آقاحسنی از اساتید دانشگاه و هنرمندان مطرح استان قم بودند، افزود: نفرات برتر این دوره از سوگواره با اهدا لوح و هدایایی تقدیر خواهند شد.

 

جوانمرد با بیان اینکه در بخش بچه خوان های این سوگواره سبحان منکشف نفر برتر و یاسین تیموری  و غلامرضا مانیان به صورت مشترک دوم شدند، گفت: در بخش زنانه نیز رحیم مطیع و احسان صدرالدین نفرات اول و دوم و حسن نایبی و غلام معصومی به صورت مشترکت سوم شدند.

وی نفرات برتر امام خوان ششمین سوگواره تعزیه را علی اوتادی، ابوالفضل ترابی نفرات اول و دوم و یعقوب سلمانیان و محمدرضا لوایی نفرات سوم دانست و بیان کرد: این جشنواره در بخش جوان خوانان فاقد نفر اول بود و  علی مولوی و سید امیر کمالی نفرات دوم و سوم شدند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه بیان کرد: در بخش شهادت خوان رتبه اول آقای منصور اوتادی از عین آباد، رتبه دوم محمد تنها از زاویه ورتبه سوم مشترکا به مجید مسروراز خورشیدآباد ومجید کاظمی تعلق گرفت.

 

جوانمرد مخالف خوان های  سرپا را حمیدرضا رمضانلو از پرندک و سید جعفر میریان از پیک نفر اول بصورت مشترک، ابوالفضل سعادت  و سید امید کشفی نفر دوم مشترک  و حسین هشاک نفر سوم دانست و بیان کرد: در بخش مخالف خوان تخت نیز نفر اول مهدی علامتی، نفر دوم بهمن حسینخانی و مرتضی مهری و نفرسوم، حسین اوتادی بودند و مهدی امیر حسینی، مسعود شهلا و امیر حسین روحانی نیز نفرات اول تا سوم مخالف مکمل را از آن خود کردند.

 

وی همچنین به بخش موزیک ششمین سوگواره تعزیه اشاره کرد و گفت: در بخش ترومپت علی تنها، سید حسن شهیدیان و سید مجتبی حسینی نفرات اول تا سوم و در بخش نی حمیدرضا لوایی شایسته تقدیر و در طبل نوازی نیز سیدجواد حسینی نفر دوم و حامد بیاتی نفرسوم شد.

کد خبر 1212634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha