لزوم پرداختن به موضوعات اخلاقی در زندان ها

آیت الله عبادی با تاکید بر لزوم پرداختن به موضوعات اخلاقی در زندان ها گفت:امیدواریم با تشکیل دولت اسلامی شاهد ایجاد جامعه اسلامی باشیم، جامعه ای که دیگر نیاز به بازسازی افراد نداشته باشد و افراد آن دنبال اعتیاد و جرم نرود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (13 شهریور) در دیدار با مدیرکل زندان های خراسان جنوبی اظهار داشت: انقلاب اسلامی آرمان هایی دارد که جامعه به سوی آن حرکت می کند اما فاصله بسیاری وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خصوص اندرزگاه ها عنوان کرد: تعبیه این نام یک آرمان است و بر نوع جوامع زندان وجود داشته و اکنون هم زندان های فراوانی در جهان وجود دارد و زندان های استعماری بسیار وحشت زا برای انسان است.

 

وی در ادامه گفت: امروز زندان ها به اندرزگاه تبدیل شده اند و مسئله زندان و زندانبانی و این اندرزگاه ها و آموزش ها و حفظ قرآن و فراگیری فنون و حرفه زندگی و غیره که در جمهوری اسلامی وجود دارد با آن چه که در زندان های دنیا مطرح است تفاوت دارد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه زمینه موثری در زندان ها وجود دارد، افزود: این کارهای قرآنی در زندان خیلی ارزشمند است و بیش از همه شیوه تعامل و سخن و برخورد با آنان در کلاس های مختلف قرآنی و غیره اهمیت دارد.

 

وی در ادامه گفت: وقتی که دوران زندان یک فرد تمام شد اگر در زندان تزکیه شود هنگام بازگشت به خانه خود پالایش شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: امیدواریم غیر مسائل آموزشی به بحث برخوردهای شخصی و اخلاقی و منش هم بپردازید و برای آنان این موضوعات سازنده باشد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه امیدواریم با تشکیل دولت اسلامی شاهد ایجاد جامعه اسلامی باشیم، گفت: جامعه ای که دیگر نیاز به بازسازی افراد نداشته باشد و افراد آن دنبال اعتیاد و جرم نرود و سپس شاهد تمدن اسلامی یعنی تولید انسان استاندارد باشیم.

 

 

کد خبر 1212646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha