سوگواره تعزیه نقش موثری در حفظ و اشاعه فرهنگ عاشورا دارد

حجت الاسلام سبزی گفت: سوگواره تعزیه کار بسیار ارزشمند و نقش موثری در حفظ و اشاعه فرهنگ عاشورا دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «محمد سبزی» در مراسم اختتامیه ششمین سوگواره تعزیه که با حضور امام جمعه پرندک، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، هنرمندان و جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا و مردم شهرستان زرندیه در محله خورشیدآباد مامونیه برگزار شد، گفت: هنر تعزیه  از هنرهای قدیمی و تاثیرگذار کشور عزیزمان ایران است که در حفظ و اشاعه فرهنگ عاشورا نقش بسیار مهمی را ایفا نموده است.

 

نماینده مردم شهرستان های زرندیه و ساوه درمجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری سوگواره  تعزیه، هنرمندان تعزیه را واعظانی دانست که با هنر خود توانسته اند واقعه عاشورا را زنده نگه داشته و مانند یک رسانه موجب انتقال این فرهنگ از نسلی به نسل‌های ديگر شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: پیگیر احداث محل ویژه‌ای برای اجرای تعزیه در ساوه هستیم و در صورت تامین زمین مناسب آمادگی خود را برای انجام این مهم درشهرستان زرندیه هم اعلام می‌کنیم.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا کار بزرگ و الگوی ارزشمندی است که ما آن را در دوران جنگ تحمیلی بکارگرفته و پیروز میدان شدیم و باید این مهم بیش از پیش برای نسل های آینده تبیین شود.

در پایان این مراسم از نفرات برتر ششمین سوگواره تعزیه زرندیه با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

کد خبر 1212648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha